۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۸:۱۲

یک وزیر آلمانی :

آلمان باید وابستگی خود به شرکتهای آمریکایی را کم کند

آلمان باید وابستگی خود به شرکتهای آمریکایی را کم کند

وزیر حمایت از مصرف کنندگان آلمانی ضمن هشدار درباره جاسوسی آمریکا از اروپا تصریح کرد که آلمان باید وابستگی خود به شرکت های فن آوری آمریکایی را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از "هامبورگر ابند بلات"، "ایلز آیگنر"، وزیر حمایت از مصرف کنندگان آلمانی مسئله جاسوسی آمریکا از اروپا را به عنوان یک هشدار ارزیابی کرده و درباره موفقیت گفتگوهای وزیر کشور آلمان در آمریکا که به منظور حل مسئله جاسوسی ایالات متحده از اروپا به این کشور سفر کرده ابراز تردید و اعلام کرد که ما باید وابستگی خود به شرکتهای فناوری آمریکایی را کاهش دهیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه وابستگی ما به شرکتهای فناوری آمریکایی در سالهای گذشته مرتبا افزایش پیدا کرده است، خاطر نشان کرد که ما باید این وابستگی را کاهش دهیم. 

این وزیر آلمانی در ادامه با اشاره به گزارشهایی مبنی بر همکاری شرکت آمریکایی مایکروسافت با دولت آمریکا و آژانس امنیت ملی این کشور در رمزگشایی ارتباطات و جاسوسی از مردم گفت: شرکت مایکروسافت و دیگر شرکت های آمریکایی اگر نمی خواهند بیش از این، اعتماد به آنها از بین برود، باید کارتهای خود را روی میز قرار دهند.

"برند اشمید بایر" از کارشناسان امنیتی حزب دموکرات مسیحی آلمان نیز بر این عقیده است که طرف آمریکایی در دیدار اخیر خود با وزیر کشور آلمان، پاسخی به مسائل ضروری مربوط به رسواییهای جاسوسی اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا نداده است.

رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز انتظار موفقیت و دستاوردی از سفر "فریدریش" به واشنگتن برای شفاف سازی مسئله جاسوسی های آمریکا از اروپا ندارد.

کد خبر 2095853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha