۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۰

زندیه اعلام کرد:

تجهیز کشتارگاه صنعتی دام تبریز به دستگاه سونوگرافی

تجهیز کشتارگاه صنعتی دام تبریز به دستگاه سونوگرافی

تبریز – خبرگزاری مهر : مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از تجهیز کشتارگاه صنعتی دام تبریز به دستگاه سونوگرافی برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهراد زندیه ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت : استقرار این دستگاه سبب عدم كشتار دامهاي مولد و ماده در كشتارگاه هاي دام به منظور حفظ ذخاير دامي كشور می شود.

وی ادامه داد: در طی این طرح با اختصاص دادن ساختمان دامپزشكي و استقرار دامپزشك بخش خصوصي با دستگاه سونوگرافي و امكانات مناسب از کشتار دام های مولد جلوگیری شده که این امر زمینه ساز حفظ ذخایر دامی و تشخیص آبستنی دامها می شود.

زندیه با بیان اینکه با وجود این وسیله از آبستن بودن گاوهای ماده می توان اطمینان حاصل کرد، گفت : در اين طرح گاوهاي ماده در سالن انتظار كشتارگاه ، با معاينات دكتر دامپزشك مستقر در كشتارگاه و ارائه گواهي بلامانع بودن كشتار و در صورت عدم آبستني به سالن كشتارگاه هدايت مي شوند.

وی افزود: در صورت آبستن بودن نیز کشتار انجام نگرفته و این کار پس از طی مراحلی ویژه برای تضمین سلامت دام صورت می گیرد.

مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد : در کشتارگاه صنعتی دام تبریز كشتار كليه دامهاي ماده فقط با گواهي دكتر دامپزشك و ذكر علت حذف و در صورت عدم آبستني امكان پذير  است.

وی با بیان اینکه از مهرماه سال جاری شاهد اجرایی شدن این طرح برای دام های سبک از جمله گوسفند و بز خواهیم بود، گفت : این طرح در ابتدا تنها برای گاوها و دامهاي سنگين انجام مي گيرد.

کد خبر 2095859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha