۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

معلم نقش مهمی در تربیت جوانان برای فعالیت در عرصه شعر متعهد داشته است

معلم نقش مهمی در تربیت جوانان برای فعالیت در عرصه شعر متعهد داشته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استاد علی معلم نقش مهمی در تربیت نیروهای جوان برای فعالیت در عرصه شعر متعهد ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یک شنبه 23 تیرماه پس از عیادت از استاد علی معلم دامغانی در بیمارستان شهدای تجریش تهران در جمع خبرنگاران گفت: استاد علی معلم از چهره‌های برجسته فرهنگی و ادبی کشور و از سرمایه‌های ایران اسلامی و سال‌های سال در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود: متاسفانه با خبر شدم که استاد معلم در روزهای گذشته دچار عارضه مغزی شده که این مسئله باعث نگرانی بسیاری از مردم ادب دوست کشورمان شده است.

حسینی همچنین به ابراز نگرانی دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور از عارضه به وجود آمده برای رئیس فرهنگستان هنر اشاره کرد و یادآور شد: خوشحالیم که پزشکان به ما اعلام کردند که حال استاد معلم رو به بهبود است و امیدوارم در دراز مدت وضعیت عادی خودشان را بازیابند.

وی اضافه کرد: بسیاری از سروده‌های انقلابی را استاد معلم سرودند. ایشان در دوران دفاع مقدس نیز بار‌ها و بارها با سروده‌های حماسی خود نقشی مهمی در تهییج رزمندگان اسلام داشتند. او از چهره‌های برجسته عرصه شعر متعهد است و در سال‌های اخیر هم در همه محافل معتبر ادبی کشور حضور فعال داشته است.

به گفته وزیر ارشاد، معلم در پرورش نسل جدیدی از نیروهای جوان و فعال در عرصه شعر متعهد نقش بسزایی داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره حمایت‌های وزارتخانه مطبوعش از چنین چهره‌های مطرحی در عرصه‌های مختلف ادب و هنر گفت: خوشبختانه با عضویت بسیاری از چنین بزرگوارانی در صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران، تعداد اعضای این سازمان صد درصد افزایش یافته و به دو برابر رسیده است. این نشان از استقبال از خدماتی است که این صندوق به فعالان عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری ارائه می‌کند.

حسینی همچنین گفت: ما علاوه بر این مورد، موسسه هنرمندان پیشکسوت را راه اندازی کردیم که سال گذشته نخستین مورد از اعتبارات خود را دریافت کرد. در این موسسه هم از چهره‌های صاحبنام که دارای بیش از 60 سال سن داشته باشند و با لحاظ کردن برخی شرایط دیگر حمایت‌های مالی و معنوی صورت خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: حرمت نهادن به این پیشکسوتان لازم است و چنین اقداماتی موجب تشویق جوانان به فعالیت در این قبیل عرصه‌ها خواهد شد.

کد خبر 2096373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha