۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۸

کاکاوند به مهر خبر داد:

مرحله دوم طرح تابستانه ترافیکی در استان مرکزی بعد از ماه رمضان اجرا می شود

مرحله دوم طرح تابستانه ترافیکی  در استان مرکزی بعد از ماه رمضان اجرا می شود

اراک - خبرگزاری مهر: جانشين فرماندهي انتظامي استان مركزي از اجراي مرحله دوم طرح تابستانه ترافیکی خبر داد و گفت: مرحله دوم این طرح بعد از ماه مبارك رمضان اجرا می شود.

سرهنگ ايرج كاكاوند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به موقعيت استراتژيكي استان و افزايش آمد و شد در محورهاي مواصلاتي استان، پليس راه و پليس راهنمايي و رانندگي استان بايد آمادگي كامل را براي اجراي صحيح قوانین داشته باشند.

  وی با تاکید بر اینکه ارتقای انضباط ترافيكي و كاهش تخلفات راهنمايي و رانندگي نیازمند تعامل همه دستگاه ها و مردم است اظهارداشت: فرهنگ سازي رفتار ترافيكي و آموزش فرهنگ ترافيك از جلمه مؤثرترين راهكارها در جهت كاهش حوادث رانندگي است كه شايسته است در برنامه ها و طرح هاي پليس به صورت ويژه به آن توجه شود.

وی اضافه کرد: انسان، خودرو و جاده در زمره عوامل مهم و غير قابل انكار در عرصه عبور و مرور محسوب مي شوند كه در اين مثلث، عامل انساني يكي از اثرگذارترين مولفه ها در مقوله ترافيك است.

نقش كاربردي سيستم هوشمند ترافيك بر انضباط ترافيكي

سرهنگ كاكاوند بر نقش كاربردي سيستم هوشمند ترافيك بر انضباط ترافيكي نيز تاكيد كرد و ادامه داد: با توسعه هرچه بيشتر تجهيزات الكترونيكي و با برنامه ريزي صحيح در استفاده از دانش نوين انسان مي توان ضمن نظارت دقيق بر رانندگان متخلف، كاهش تصادفات و مرگ و مير ناشي از حوادث رانندگي را نيز رقم زد.

جانشين فرماندهي انتظامي استان مركزي ساماندهي بهينه عبور و مرور را در گروه تعامل و همكاري هاي سازنده سازمان ها و نهادها دانست و بيان داشت: ترافيك و مديريت عبور و مرور مقوله اي فراسازماني است و همه دستگاه هاي ذيربط بايستي در حل اين معضل همكاري داشته باشند و مردم نيز در اجرايي شدن طرح هاي كارشناسانه مساعدت و همكاري لازم را داشته باشند.

وي با اشاره به علت اصلي سوانح رانندگي در سطح استان تصريح كرد : عدم توجه به جلو ، عدم توجه به حق تقدم و عدم توانايي رانندگان در کنترل وسيله نقليه ناشي از سرعت غيرمجاز از مهمترين علت هاي وقوع تصادفات در سطح استان است كه بايد با برنامه ريزي و فرهنگ سازي در بين رانندگان بر رعايت قانون و مقررات تاكيد كرد.
 

کد خبر 2096665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha