۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۷

حجت الاسلام دشتکی:

روزه باعث تعالی انسان می شود

روزه باعث تعالی انسان می شود

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت : روزه گرفتن باعث تعالی روح انسان می شود .

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی دشتکی افزود : هدف از خلقت انسان پرستش و عبادت خداست و در سیره معصومین (ع) هم گرچه همه روزها متعلق به خداست ، ولی برای سه ماه از سال در نگاه ائمه اطهار توجه ویژه ای شده و رجب و شعبان و رمضان فصل نیایش نامگذاری شده است و آنچه که انسان را بیشتر به خدا نزدیک تر می کند فصل نیایش و ارتباط با خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه ماه رجب و شعبان مقدمه ای برای ورود به ماه رمضان است اظهار داشت : در ماه رمضان ارتباط خالق و مخلوق به اوج خود می رسد و خداوند نظر ویژ ای به بندگانش در این ماه دارد و خداوند در این ماه بندگانش را مورد عفو و بخشش قرار می دهد .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه همه روزه داران در ماه مبارک رمضان میهمان خداوند هستند تصریح کرد : در این ماه خداوند بیشترین لطف و کرم خود را شامل حال بندکانش می کند و رحمت خویش را برآنان جاری می سازد و باید تلاش کرد تا از این توفیقات غافل نشد .

حجت الاسلام دشتکی ادامه داد : حق روزه را باید بتوانیم به درستی اداء کنیم تا بتوانیم به اوج روزه دست یابیم و مرحله اول روزه امساک است که شامل نخوردن و نیاشامیدن است و مرحله دوم در روزه آن است که کل اعضاء بدن هم روزه باشند و مرحله سوم آن است که علاوه بر نخوردن و نیاشامیدن و حفظ جوارح قلباً نیز روزه بوده و تلاش کنیم روح مان را نیز صیقل داده و فاصله مرید و مراد را به حداقل برسانیم .

وی ابراز داشت : ماه رمضان آنچنان اهمیت دارد که خداوند متعال دو ماه قبل از آن را مقدمه ورود به ماه رمضان معرفی می کند و در این ماه اوج عنایت خدا شامل حال بندگان می شود .

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به اینکه روزه آثار و برکات فراوانی دارد یادآور شد: روزه علاوه بر بعد معنوی از لحاظ جسمی هم برکات زیادی به دنبال دارد .

کد خبر 2096885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha