پنتاگون خبر حمله آمریکا به مصر را تکذیب کرد

پنتاگون خبر حمله آمریکا به مصر را تکذیب کرد

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اخبار منتشر شده در رسانه های مصری مبنی بر تصمیم واشنگتن برای حمله به مصر را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای بی سی نیوز، در روزهای گذشته برخی از رسانه های مصر اعلام کرده بودند که نیروهای ویژه آمریکایی در دریای سرخ مستقر شده اند تا به مصر حمله کنند.

این خبر بواسطه آن شکل گرفت که در اویل هفته جاری دو کشتی آمریکایی که توسط ناو "یو اس اس کراج" هدایت می شدند و بیست و ششمین واحد تفنگداران دریایی را حمل می کردند در سواحل شمالی دریایی سرخ پهلو گرفتند.

در ماه گذشته میلادی نیز همراه با ناو یو اس اس کارتر هال، دو هزار و 200 نیروی ویژه آمریکایی برای شرکت در رزمایش مشترک با اردن وارد منطقه شده بودند البته هنوز خبری در مورد خروج این نیروها از منطقه منتشر نشده است.

لازم به ذکر است که همراه این نیروها تعدادی موشک پاتریوت نیز وارد اردن شده بود اما بعد از پایان رزمایش این موشک ها در اردن باقی ماندند.

همین اوامر و بغرنج شدن شرایط در مصر پس از کنار گذاشتن محمد مرسی، موجب شکل گیری شایعاتی در خصوص  حمله آمریکا به مصر شده بودند اما ""جرج لیتل" سخنگوی پنتاگون، با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود این شایعات را تکذیب کرد.

بعد از این اقدام لیتل، سفارت آمریکا در قاهره نیز با انشتار بیانیه مشابهی این اخبار را تکذیب کرد. در این بیانیه آمده است : ما این اظهارات اشتباه را که در رسانه های مصری منتشر شده اند تکذیب می کنیم ..

کد خبر 2097114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha