۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۰

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

تشکیل جلسات کارگروه جمعیت بزودی/ هیچیک از مصوبات افزایش جمعیت قانونی نشده اند

تشکیل جلسات کارگروه جمعیت بزودی/ هیچیک از مصوبات افزایش جمعیت قانونی نشده اند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: هیچیک از سیاستهای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره افزایش جمعیت که نیاز به قانون و یا اعتبار داشت تا کنون قانونی نشده و اعتبار جداگانه ای در لایحه بودجه سال 92 برای اجرایی شدن آنها در نظر گرفته نشده است.

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: سال گذشته پس از اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستهایی را در خصوص افزایش جمعیت تدوین کرد، در مجلس کمیته ای برای بررسی این سیاستها و همچنین بررسی مشکلات موجود و تدوین راهکار تشکیل شد و در کمیسیونهای ذیربط مانند اجتماعی ، فرهنگی و بهداشت نیز کارگروههایی در این رابطه تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه این کارگروهها هنوز به جمع بندی نهایی در مورد سیاستهای افزایش جمعیت نرسیده اند، گفت: بزودی کارگروهها مجددا تشکیل جلسه داده و مواردی که به جمع بندی رسیده اند را اعلام می کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه تدوین سیاستها و قانونی شدن آنها نیاز به بحث کارشناسی زیادی دارد و نباید عجولانه باشد به همین دلیل کمی با تاخیر روبرو شده است و دلیل دیگر تاخیر در تشکیل جلسات کمیته و کارگروه نیز روزهای پایانی دولت دهم و جابه جایی آنهاست.

سعیدی به مشکلات کاهش جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: عوامل مختلفی دست به دست هم داده و باعث کاهش جمعیت شده اند و این تصور که سیاستهای منعی در دوره ای خاص این شرایط را بوحود آورده اند درست نیست بلکه تورم، سیاسی کاریها، مباحث فرهنگی، شبکه های مختلف اجتماعی و فیلمهای ماهواره ای، شرایط زندگی، حاشیه نشینی و ... تمامی این موارد در کاهش جمعیت تاثیر داشته است.

به گفته وی، تمامی موارد مطرح شده را باید در کارگروه بررسی کارشناسی شود و برای رفع آن چاره اندیشی و راهکار ارائه داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد قانونی شدن سیاستهای افزایش جمعیت نیز گفت: هیچیک از سیاستهای افزایش جمعیت که نیاز به قانون داشته طی این مدت قانونی نشده اند و برای اجرای سیاستهای تشویقی که نیاز به اعتبار خاصی نیز دارد بودجه ای در نظر گرفته نشده است.

سعیدی در مورد مصوبه افزیش مرخصی زایمان نیز افزود: تنها مصوبه ای که اجرایی شد مصوبه افزایش زایمان بود که البته این موصبه برای اجرا نیاز به قانون نداشت و هیات دولت آن را مصوب کرده است.

وی از تشکیل جلسات کارگروه افزایش جمعیت در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم در دولت جدید شرایط و تعاملات خوبی فراهم شود و زمینه تدوین و اجرایی شدن سیاستهای افزاش جمعیت و قانونی شدن آنها هرچه سریعتر فراهم شود.

 

کد خبر 2097128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha