۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۹

دستگیری سارق فدراسیون تیر و کمان / لغو مسابقات کلمبیا به دلیل این سرقت

دستگیری سارق فدراسیون تیر و کمان / لغو مسابقات کلمبیا به دلیل این سرقت

کارگر فضای سبز سایت فدراسیون تیراندازی با سرقت سه تیر و کمان گرانقیمت سفر ورزشکاران به مسابقات کلمبیا را لغو کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، 15 تیر امسال بر اساس اعلام حراست سایت ورزشی تیر و کمان ، سه دستگاه کمانِ متعلق به فدراسیون تیر و کمان از سوی سارق یا سارقین سرقت و باعث عدم اعزام ورزشکاران به کشور کلمبیا شده است .

پرونده مقدماتی در کلانتری 133 شهرزیبا تشکیل و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان با مراجعه به محل خرید و فروش وسایل ورزشی سرقتی در خیابان منوچهری به تحقیق درباره مراجعه فرد یا افرادی برای فروش اموال مسروقه پرداخته و آموزش های لازم به همراه مشخصات تیر و کمان های سرقت شده به کسبه محل داده شد تا در صورت مراجعه فرد یا افرادی در خصوص درخواست فروشِ تیر و کمان هایی با مشخصات تیروکمان های سرقت شده ، بلافاصله موضوع به آنها اعلام شود .

سرانجام دیروز یکی از کسبه خیابان منوچهری طی تماس با پایگاه دوم پلیس آگاهی عنوان داشت که فردی به وی مراجعه و درخواست فروش دو دستگاه تیر و کمان را داشته اما به دلیل نداشتن فاکتور خرید ، از خرید آنها خودداری کرده است .
کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی به بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته مغازه پرداختند . همزمان با بدست آمدن تصاویر دوربین های مداربسته و با توجه به شیوه و شگرد سرقت ، نماینده سایت ورزشی تیر و کمان نیز در پایگاه دوم حاضر و پس از مشاهده تصاویر ، بلافاصله کارگر فضای سبز سایت تیر و کمان به نام "مجتبی . الف" شناسایی شد .

با شناسایی مجتبی، کارآگاهان با مراجعه به سایت تیرو کمان - محل ارتکاب سرقت -  وی را ساعت هشت شب دیروز دستگیر اما او در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت شد .

با انتقال متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی ، تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته به متهم نشان داده شد که نهایتا لب به اعتراف گشود و به سرقت تیر و کمان ها اعتراف کرد .

متهم در اعترافات خود عنوان کرد : پس از سرقت ، تیر و کمان ها را در داخل سایت مخفی کرده ام. در ادامه کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت موفق به کشف هر سه دستگاه های تیر و کمان شدند که به صورت ماهرانه ای ، توسط متهم مخفی شده بود .

متهم در خصوص انگیزه سرقت به کارآگاهان گفت : هرکدام از تیر و کمان ها نزدیک به 20 میلیون تومان قیمت دارد و قصد داشتم تا با فروش آنها یک شبه پولدار شوم .

سرهنگ کارآگاه جان پرور ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به وقوع سرقت های مشابه از سایت تیر و کمان ، متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و به دستور مقام محترم قضایی دادسرای ناحیه 5 تهران ، در اختیار این پایگاه قرار گرفته است .

کد خبر 2097250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha