۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۱۵

مشرف در گفتگو با مهر عنوان کرد:

عضویت بیش از 4 هزار قرآن آموز در مرکز قرآن و حدیث آستان کریمه اهل بیت(ع)

عضویت بیش از 4 هزار قرآن آموز در مرکز قرآن و حدیث آستان کریمه اهل بیت(ع)

قم - خبرگزاری مهر: مسئول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث آستان کریمه اهل بیت(ع) عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر چهار هزار قرآن آموزان در مرکز قرآن و حدیث آستان کریمه اهل بیت(ع) عضویت دارند.

سید احمد مشرف در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تشریح فعالیت‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) بیان کرد: این سازمان قبلا تحت عنوان دارالقرآن حرم مطهر فعالیت داشت ولی با ورود تولیت جدید حرم، به مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) تغییر نام داد.

وی در ادامه عنوان داشت: فعالیت‌های این نهاد در سه بخش دوره قرائت قرآن، حفظ قرآن و حدیث و دوره آموزشی معارف قرآن و حدیث در 2 نوبت صبح و عصر ویژه خواهران و برادران در رده سنی های مختلفی از کودکان ابتدایی تا بزرگسالان فعالیت می‌کند.

مسئول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث آستان کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر چهار هزار قرآن آموزانی در مرکز قرآن و حدیث آستان کریمه اهل بیت(ع) عضویت دارند، افزود: کلاس های آموزشی خواهران در نوبت صبح از ساعت 8 تا 13 و برادران در نوبت عصر از ساعت 15 تا 20 برگزار می شود.

مشرف در خصوص کلاس های آموزشی دوره قرائت قرآن کریم تصریح کرد: دوره‌های آموزش قرائت شامل آموزش روحانی، کارگاه روانخوانی، آموزش تجوید، کارگاه تجوید عملی، آموزش صرف و نحو قرآن کریم می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به کلاس‌های آموزشی حفظ قرآن و حدیث گفت: این دوره شامل کلاس‌های حفظ قرآن، حفظ نهج البلاغه، تثبیت محفوظات، کارگاه روش حفظ قرآن و مشاوره تخصصی قرآن کریم می‌باشد که توسط مربیان و اساتید قرآنی به قرآن آموزان تعلیم داده می‌شود.

مسئول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث آستان کریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت: دوره آموزشی معارف قرآن نیز شامل کلاس‌های ترجمه و آموزش مفاهیم قرآن کریم، تفسیر، آموزش دوره های کوتاه مدت معارف و قرآن و حدیث می‌باشد.

مشرف با اشاره به دوره های کوتاه مدت معارف و قرآن و حدیث عنوان کرد: از جمله طرح های زیرمجموعه این دوره آموزشی که ویژه ماه مبارک رمضان بوده، دوره امام حسن(ع) شناسی است که از 22 تیر ساعت 14 در شبستان حضرت نجمه خاتون آغاز بکار کرده و از پنجم مرداد نیز طرح قرآن شناسی آغاز در همین مکارن و زمان آغاز بکار می‌کند.

آموزش مداحی در حرم کریمه اهل بیت(ع)

وی با اشاره به دیگر طرح های این مرکز عنوان کرد: از جمله کلاس های دیگر می‌توان به آموزش مداحی اشاره کرد که توسط مداحان برجسته به علاقمندان آموزش داده می شود.

مسئول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث آستان کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به تعداد مربیان این مرکز بیان کرد: بیش از 60 استاد در بخش برادران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) و بالغ بر 120 استاد در بخش خواهران فعالیت می‌کنند.

مشرف در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مرکز قرآن و حدیث آستان کریمه اهل بیت(ع) در ماه رمضان گفت: برنامه هایی در ایام ماه مبارک رمضان تحت نظر این نهاد در حرم مطهر برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به ترتیل خوانی نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره) اشاره کرد که صبح ها از ساعت 10 و 45 دقیقه آغاز می‌شود و تا ساعت 11 علی امینی خردسال حافظ قرآن کریم به شرح و تفسیر آیات و بعد نیز قرائت قرآن می‌پردازد.

وی ادامه داد: دیگر برنامه ای که در ماه رمضان در آستان مقدس برگزار می‌شود جلسه ترتیل خوانی بانوان است که از ساعت 10 تا 12 در شبستان حضرت نجمه خاتون برگزار می‌شود که ابتدا تفسیر و بعد ترتیل خوانی انجام می‌شود.

مسئول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث آستان کریمه اهل بیت(ع) افزود: مراسم روزانه حرم مقدس برای ماه رمضان هر روز ظهر با نماز ظهر و عصر شروع می‌شود که بعد از نماز نیز جلسه تفسیر قرآن توسط آیت الله مکارم شیرازی برگزار می‌شود و بعد از ظهر نیز از ساعت 15 جلسه ترتیل خوانی عمومی در شبستان اصلی حرم مطهر انجام می‌شود.

مشرف در ادامه اظهار داشت: جلسات آموزش قرآن کریم زیر نظر اساتید و قاریان برجسته استان شب های ماه رمضان از ساعت 22 در صحن صاحب الزمان آغاز می شود که برای نخستین بار در استان انجام می شود.

وی در خصوص نحوه پذیرش در کلاس های قرآنی بیان کرد: علاقمندان می‌توانند با ثبت نام و تعیین سطح در کلاس های قرآنی شرکت کنند و خواهران از طریق شماره 37175504 در نوبت صبح از ساعت 8 و برادران از ساعت 16 با شماره 37175530 تماس گرفته و سئوالات خود را در خصوص شرکت در کلاس ها جویا شوند.
 

کد خبر 2097375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha