نیویورک تایمز:

طرحهای آمریکا برای تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوری محدود شده است

طرحهای آمریکا برای تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوری محدود شده است

یک روزنامه آمریکایی نوشت: پس از اینکه تلاشهای دولت آمریکا برای تجهیز تسیحاتی مخالفان سوری نتایج معکوسی را در پی داشت، این کشور طرحهایی را برای محدود کردن این اقدام مد نظر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزار ش داد: مسئولان آمریکا و برخی کشورهای خاورمیانه تاکید کرده اند که طرحهای آمریکا برای تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوری بسیار محدود شده است.

به گزارش این روزنامه، این مسئولان اظهار داشتند که ممکن است اجرای طرحهای دولت آمریکا برای استفاده از سازمان جاسوسی این کشور(سیا) در آموزش و تجهیز تسلیحاتی مخالفان چند ماه به طول بینجامد تا بتواند به نتیجه مطلوب خود برسد.

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: طرحهای آمریکا در این خصوص مستلزم این است که سی آی ای( سازمان جاسوسی آمریکا) مقادیر اندکی سلاح را برای مخالفان سوری ارسال کند.

به گزارش این روزنامه، برنامه های آموزشی که قرار است در اردن و ترکیه اجرا شود، هنوز بنا به دلایلی همچون مخالفت کنگره آمریکا آغاز نشده و در عمل اجرا نشده است.

از سوی دیگر چند مسئول آمریکایی مدعی شدند که همه تلاش خود را به کار خواهند بست تا از ارسال سلاح به افراد تندرو در سوریه جلوگیری کنند.

این روزنامه در پایان اذعان کرد: با وجود اینکه مسئولان آمریکایی ابراز اطمینان کرده اند که فقط یک گروه از مخالفان را تجهیز تسلیحاتی کرده اند، ولی گروههای تروریستی مانند جبهه النصره این سلاحها را در اختیار گرفته اند.

خاطر نشان می شود درست زمانی سخن از این اقدامات به میان آمده است که تلاشهای پیشین دولت آمریکا در تجهیز تسلیحاتی گروههای مسلح در سوریه نتایج معکوسی را در پی داشته است.

کد خبر 2097411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha