۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۹

آلمان و روسیه جاسوس مبادله می کنند

آلمان و روسیه جاسوس مبادله می کنند

منابع آگاه از بازگشت زوج جاسوس روس به کشورشان در پی مبادله جاسوسان بین دولت های آلمان و روسیه خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشتاندارد، زوج جاسوس روسی که با نام های مستعار "آندرئاس" و "هایدرون" به جرم جاسوسی در آلمان به شش و پنج سال زندان محکوم شده اند، به کشورشان بازمی گردند.

"هورست دیتر پوچکه" با اعلام این خبر به روزنامه کامرسانت روسیه گفت این اقدام هر زمانی که مناسب باشد انجام می شود. این زوج جاسوس که بعدها با اسامی "الکساندر" و "الگا" معرفی شدند، از سال 1988 با گذرنامه های اتریشی به آلمان رفته و طی 25 سال در بسیاری از موارد از جمله سپرموشکی شرق اروپا، تغییرات ساختاری ناتو و عملیات این سازمان در افغانستان و لیبی اطلاعات جمع آوری کرده اند.

بر این اساس در زمان دادگاهی شدن این دو نفر، برلین پیشنهاد تبادل جاسوس به مقامات روس داده که این پیشنهاد رد شده است. در آن زمان مسکو در باره اینکه آلمان ها تا چه حد از این زوج اطلاعات به دست آورده اند، مطمئن نبوده است.

با این حال اکنون منابع اطلاعاتی روسیه می گویند عزم مسکو برای بازگرداندن جاسوس هایش از آلمان جدی است. هر چند دستگاه اطلاعاتی برون مرزی روسیه (SWR) این خبر را تایید نکرده، اما یک مقام ارشد امنیتی گفته است مسکو منابع اطلاعاتی خود را به کشور بازمی گرداند.

کد خبر 2097696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha