اخبار امنیتی سوریه؛

هلاکت تروریستهای سعودی و لیبیایی در حومه درعا/ کشف تونل تروریستها به طول 400 متر در قابون

هلاکت تروریستهای سعودی و لیبیایی در حومه درعا/ کشف تونل تروریستها به طول 400 متر در قابون

کشته شدن چند تروریست از جمله تروریستهای لیبایی و عربستانی در حومه دمشق در عملیات نیروهای ارتش سوریه و کشف تونل 400 متری متعلق به تروریستها در منطقه قابون توسط نیروهای مسلح سوریه از جمله جدیدترین اخبار امنیتی مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای ارتش سوریه توانستند مخفیگاه تروریستها را در غوطه شرقیه منهدم و مقادیر زیادی از مهمات آنها را کشف و ضبط کنند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین چندین محموله سلاح را که از ترکیه به سوی سوریه حمل می شد در حومه شمالی حلب کشف و منهدم کردند.

خبر دیگر اینکه، یک یگان ارتش سوریه در جریان تعقیب تروریستها در منطقه قابون واقع در دمشق، تونلی را به طول 400 متر کشف کردند که این منطقه را به منطقه صنعتی جوبر وصل می کرد. یک منبع نظامی گزارش داد که عملیات تجهیز و روشنایی این تونل از سوی تروریستها انجام می شده است و از آن برای انتقال سلاح و مهمات استفاده می کرده اند.

از سوی دیگر، شمار زیادی از تروریستها بر اثر انفجار در یک کارگاه که در آن کمربندهای انفجاری می ساختند، کشته و زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه، نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات تعقیب تروریستها در حومه ادلب توانستند چندین تروریست را به هلاکت برسانند، انبار مهمات متعلق به آنها را که ارسال شده از سوی سعودی، ترکیه و آمریکاست، از بین ببرند و امنیت و ثبات را به روستاهای بقلید و سنقره واقع در جسر الشغور بازگردانند.

از سوی دیگر، نیروهای مسلح سوریه پس از حمله به مخفیگاههای تروریستها در حومه درعا، چندین تروریست از جمله یک تروریست سعودی و یک تروریست لیبیایی را به هلاکت رساندند.

شبکه روسیا الیوم هم گزارش داد فعالان شهر حمص با بیان اینکه عملیاتهای نظامی ارتش در منطقه های الخالدیه و باب هود ادامه دارد، تاکید کردند: هر چند ارتش شهر تلکلخ را از تروریستها باز پس گرفته است، ولی حومه این شهر همچنان خط مقدم جبهه است.

این در حالی است که پیروزیهای ارتش و پیشروی در منطقه های قدیمی شهر حمص و الخالدیه سبب شده است که هسته های جبهه تروریستی النصره بار دیگر در منطقه های الزاره و الحصن فعال شوند.

به گفته این فعالان، اعضای جبهه تروریستی النصره طی دو روز گذشته کشتارهای دسته جمعی را علیه ساکنان روستای القمیری مرتکب شده اند.

کد خبر 2097721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha