۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۶

معرفی جغرافیای ترسناک جهان با سفرهای عجیب و غریب

معرفی جغرافیای ترسناک جهان با سفرهای عجیب و غریب

کتاب «جغرافیای ترسناک جهان» از سری کتاب‌های «طبیعت ترسناک» نوشته آنیتا گانری با ترجمه محمود مزینانی و تصویرگری مایک فیلیپس توس انتشارات پیدایش منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مخاطبان این کتاب باید خودشان را برای سفری اسرار‌آمیز آماده کنند. «محکم سر جایتان بنشینید که می‌خواهیم راهی سفری فشرده به دور جهان شویم. در این سفر از همه‌جا دیدن می‌کنیم، از قطب‌های کشنده تا بیابان‌های دورافتاده، از آب و هوای توفانی تا زلزله‌های بزرگ و ترسناک. سفری سرشار از دانستنی‌های ناگفته.»

واندا خانم راهنمای تورهای گردشگری به دور دنیا و عمو کلیف باهوش که یک دانشمند کله‌گنده است، افرادی هستند که بچه‌ها در خواندن این کتاب با آن‌ها همراه می‌شوند و به سفرهای شگفت‌انگیز دور دنیا می‌روند. این سفر به درد کسانی که لاغر و ضعیف هستند یا قلبشان ضعیف است، نمی‌خورد. برای این‌که شما با تمام اجزای بدنتان به خانه برگردید، باید به شدت بی‌باک و ثابت قدم باشید. در این سفر شما از رودهای خروشان عبور خواهید کرد و قله‌های برف‌گرفته و بلند و سرد را پشت سر خواهید گذاشت. ممکن است با درماندگی در میان جنگل‌ها گم شوید یا یک گردباد شما را بردارد و با خود ببرد. هر بلایی ممکن است سرتان بیاید!

نویسنده در ابتدای اثرش نوشته است: اگر نمی‌دانستند، بهتر است بدانید که قرار است به بهترین سفر عمرتان بروید؛ سفری با دیدنی‌های بسیار و خطرناک. می‌توانستید به جای این کار، با یک کیسه پر از چیپس و پفک توی خانه‌تان پای تلویزیون ولو شوید. ولی انتخاب دیگری کرده‌اید، انتخاب شما سفری دور و دراز به درون ناشناخته‌هاست.

سیاره زمین، جابه‌جایی قاره‌ها، نقشه‌های اجق وجق، زمین‌لرزه‌های تکان‌دهنده، کوه‌های بلندبالا، آتشفشان‌های فش‌فشو!، آب و هوای جهان خطرناک، اقیانوس‌های هراس‌انگیز، جزایر دوافتاده و آب سنگ‌های مرجانی، رودهای خانه‌به دوش، دریاچه‌های چشم‌نواز، بیابان‌های مرگبار، علفزارهای باصفا، جنگل‌های استوایی شرجی، جنگل‌های وحشی، قطب‌های کُشنده، کشورهای جهان خطرناک، آسیای درندشت، آفریقای شگفت‌انگیز، آمریکای شمالی پهناور، آمریکای جنوبی پر شر و شور، اروپای دیدنی، استرالیای حیرت‌انگیز، راهنمای شهرهای باستانی، راهنمای شهرهای امروز، حرف آخر و مسافران جهان خطرناک، بخش‌های مختلف سفر اسرارآمیزی هستند که با این کتاب انجام می‌شود.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

این فقط انسان‌های سخت‌جان نیستند که در بیابان‌های غم‌انگیز زندگی می‌کنند. صدها گیاه و جانور نیز راه‌های زیرکانه‌ای را برای یافتن آب و خنک ماندن یافته‌اند. اشکال کار این‌جاست که ذکاوت بعضی از آن‌ها در این کار آن‌قدر شکوفا شده که خیرش فقط به خودشان می‌رسد. واندا پارکی را فرستاده تا سر و گوشی آب بدهد.

آیا آن‌قدر دل و جرات دارید که آب بدن یک قورباغه را بنوشید؟

قورباغه صحرایی سخت‌جان بیابان‌های استرالیا، روش هوشمندانه‌ای را برای زنده ماندن در آن جهنم بلد است. این جانور آب را توی بدنش ذخیره می‌کند و تا وقتی که دوباره باران ببارد، زیر زمین به سر می‌برد. ولی این قورباغه حقه‌باز به چه درد شما می‌خورد؟ تصور کنید که وسط بیابان هستید و آبتان تمام شده است. تا حالا ضرب المثل «از آب کره گرفتن» را شنیده‌اید؟ خب، حالا نظرتان درباره «از قورباغه آب گرفتن» چیست؟ کاری که باید انجام دهید این است:

1- پایتان را روی زمین بکوبید. (قورباغه فکر می‌کند این صدای رعد و برق است و می‌خواهد باران بیاید.)

2- وقتی صدای قورقور قورباغه بلند شد، سریع زمین را بکنید و آن را بگیرید.

3- قورباغه را بالای دهانتان بگیرید و آن را محکم فشار بدهید!

این کتاب با 100 صفحه مصور رنگی، شمارگان 3 هزار نسخه و قیمت 12 هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 2097884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha