۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۴

علیزاده اعلام کرد:

70 درصد موقوفات مازندران احیا نشده است

70 درصد موقوفات مازندران احیا نشده است

ساری - خبرگزاری مهر: مدیر کل اوقاف و امور مازندران با بیان اینکه در مازندران بیش از 13 هزار موقوفه و 156 هزار رقبه وجود دارد، گفت: این آمار تنها 30 درصد موقوفات احیا شده استان است و 70 درصد موقوفات مازندران هنوز احیا نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان این که حوزه امروز از فضای سنتی خارج شده و شاهد رونق فضای علمی در حوزه ها هستیم، افزود: خبرگزاری رسا باید تبیین کننده تولیدات حوزوی به جامعه باشد.
مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امروز شاهد رونق فعالیت های حوزوی در کشور هستیم، ادامه داد: خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند سال اخیر شاهد رونق علمی در حوزه ها هستیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید از فعالیت علمی، پژوهشی و فرهنگی حوزه های علمیه غافل شد، گفت: این فعالیت های گسترده و اثربخش باید به خوبی به جامعه معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل تأکید داشتند که طلبه ها باید به زبان روز دنیا مسلط باشند تا بتوانند اسلام ناب را به خوبی در جهان تبیین کنند، ادامه داد: اسلام را باید با ابزار روز دنیا تبلیغ کنند.

17 بقعه متبرکه مجری طرح ضیافت الهی در تنکابن

مهدی خواجوند صالحی گفت: طرح ضیافت الهی در ماه رمضان در 17 بقعه شهرستان تنکابن برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن گفت: طرح ضیافت الهی در ماه رمضان در 17 بقعه تنکابن برگزار می شود.

وی ادامه داد: جزخوانی و تفسیر قرآن، برنامه ویژه شب های قدر و قرائت قرآن از جمله برنامه های طرح ضیافت الهی در این بقاع متبرکه است.

برگزاری طرح ضیافت الهی در 16 امامزاده ساری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری از برگزاری طرح ضیافت الهی در 16 امامزاده و بقعه متبرکه این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام مسعود قربانی با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در 16 امامزاده و بقعه متبرکه این شهرستان اظهار داشت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان دوچندان می‌شود.

قربانی با تاکید برتاثیر تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه برای نسل جوان اذعان داشت:ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن در جامعه و نیز در جوار آستان مقدس خاندان عصمت و طهارت (ع) از اهداف طرح ضیافت الهی این اداره است.

معرفی بقاع و موقوفات مازندران در برنامه رادیویی بهاردل

مدیر روابط عمومی اوقاف مازندران گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان بقاع متبرکه، امامزادگان و موقوفات از صدا و سیمای مرکز استان معرفی می شوند.

محمد حسین فاضلی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان امامزادگان، بقاع متبرکه و موقوفات و واقفین از برنامه صدای مرکز مازندران معرفی می شوند.

وی افزود: برنامه رادیویی بهار دل از برنامه های جذاب است که در روزهای ماه رمضان از ساعت 18و30 دقیقه تا اذان مغرب از شبکه رادیویی مازندران پخش می شود.


 

کد خبر 2097985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha