۲۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴

حضور هزاران مرد معتاد در محله هرندی/ تشکیل چهار کارگروه برای حل مشکلات محله


حضور هزاران مرد معتاد در محله هرندی/ تشکیل چهار کارگروه برای حل مشکلات محله

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات محله هرندی گفت: براساس آمار بالغ بر 150 زن معتاد و چند هزار مرد معتاد در این محدوده رها هستند و در نتیجه شرایط بسیار سختی برای سایر ساکنان محله ایجاد شده است .

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین نشست ستاد ساماندهی محله هرندی که با حضور مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیست شهری شورای شهر تهران، برگزار شد، روند اجرای مصوبات این ستاد و فعالیتهای کارگروههای 5 گانه (1- انتظامی با رویکرد برقراری امنیت محله 2- فرهنگی بارویکرد اجرای فعالیتهای فرهنگی و مذهبی با محوریت مساجد 3- خدمات اجتماعی جهت راه اندازی سوله هایی به منظور انتقال و استقرار جمعیت آسیبی محل 4- کارگروه عمران ونوسازی به منظور ارائه تسهیلات لازم و نوسازی بافت فرسوده و 5- کارگروه بسیج جهت بهبود امنیت اجتماعی محل) مورد بررسی قرار گرفت.

مرتضی طلایی در حاشیه این مراسم با اشاره به وضعیت این محله و مصوبات این نشست گفت: محله هرندی متاسفانه از محلاتی است که با وجود آن که دارای مردمی متدین و شهید داده است اما به واسطه شرایط محلی آن ، عموم ساکنان محلی این محله را تخلیه و در اختیار افرادی قرار داده اند که عموما بزهکار و سربار اجتماعی هستند.

وی افزود: براساس آمار بالغ بر 150 زن معتاد و چند هزار مرد معتاد در این محدوده رها هستند و در نتیجه شرایط بسیار سختی برای سایر ساکنان محله ایجاد شده است .

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص کاهش مشکلات این محله گفت : در این راستا چهار کارگروه نوسازی ، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ، خدماتی و عمرانی و امنیتی و انتظامی برای رسیدگی به مشکلات این محله تشکیل شده است تا اقدامات لازم را برای کاهش مشکلات این محله انجام دهند .

وی افزود : در جلسه ای که برگزار شد گزارشی از سوی این کارگروهها ارائه شد و استقرار پلیس در محله به طور ویژه ، حرکت گسترده توسط سازمان نوسازی در خصوص نوسازی محله و اقدامات لازم عمرانی برای توسعه و بازگشایی معابر از مصوبات این جلسه بود .

طلایی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین برنامه های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام تابستان تدارک دیده شده تا در محل اجرا شود و همچنین مقرر شد تا مطالعه ای صورت گیرد تا تعداد پارک های محله مشخص شود و همچنین در مورد کاربری های هریک از این پارکها نیز که می تواند منجر به تغییر بافت جمعیتی آن شود بررسی لازم انجام شود .

وی ابراز امیدواری کرد تا  با این اقدامات افراد اصیل و بومی به محله خود بازگردند و شرایط مناسبی در این محله ایجاد شود .

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، این جلسات به طور مداوم تشکیل خواهد شد که طی آن کارگروهها از نحوه فعالیت خود گزارش ارائه می کنند و امیدواریم تا در مجموع این فعالیتها موجب ایجاد امنیت و آرامش برای مردم این محله باشد.

کد خبر 2098404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha