۲۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۲

حجت الاسلام آسوده:

مراسم ترتيل خواني قرآن كريم در امامزاده حمزه رضا(ع) شيروان برگزار مي شود

مراسم ترتيل خواني قرآن كريم در امامزاده حمزه رضا(ع) شيروان برگزار مي شود

شيروان - خبرگزاري مهر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان گفت: در طول ماه مبارک رمضان، برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم در محل امام زاده حمزه رضا(ع) شیروان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاري مراسم ترتيل خواني قرآن كريم در محل امامزاده حمزه رضا(ع) شيروان، افزود: برای سومین سال متوالی و همزمان با ماه نزول قرآن کریم و در راستای نشر و ترويج فرهنگ حيات بخش قرآن و بهره گيري از فضاي معنوي ماه مبارک رمضان در آموزش و ترويج فرهنگ قرآني طرح ترتیل خوانی قرآن کریم همه روزه در آستان مقدس امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان برگزار خواهد شد.

وي اظهار داشت: برنامه جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس این امامزاده با همکاری اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، اتحادیه موسسات قرآنی اجرا مي شود.

حجت الاسلام آسوده اجرای این طرح را در استقبال مردم به ویژه جوانان از طرح‌های ترتیل خوانی بسیار تاثیرگذار دانست و بیان کرد: اجرای این برنامه فضای معنوی ماه مبارک رمضان را در بقاع متبرکه پررنگ‌تر می کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اضافه كرد: این برنامه هر روز در ماه مبارک رمضان قبل از اذان مغرب و عشاء در امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان آغاز می‌شود .

حجت الاسلام آسوده از حضور گسترده قاریان و حافظان شیروانی در این مراسم خبر داد و یادآور شد: هر روز سه نفر از قاریان و حافظان مطرح و شاخص شهرستان شیروان، ترتیل خوانی یک جزء از قرآن کریم را بر عهده خواهند داشت.

وی هنوان كرد: همچنين تفسیر قرآن کریم، بیان احکام ، پرسش و پاسخ در ارتباط با طرح تربیت حافظان قرآن کریم، برگزاری کلاس مشاوره و طرح نشاط معنوی، تهیه و توزیع افطاری بین شرکت کنندگان و ... از دیگر برنامه هايی محسوب مي شود كه در طول ماه مبارك رمضان در امام زاده حمزه رضا(ع) شیروان برگزار مي شود. 

حجت الاسلام آسوده اظهار امیدواری کرد: این طرح بتواند در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، موثر واقع شود.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان با جمعیتی بالغ بر 157 هزار نفر دارای 65 بقعه متبرکه، 323 مسجد و حسینیه و 700 خادم افتخاری است.

 

 

کد خبر 2098478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha