۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۹:۳۴

لیلا رجبی در گفتگو با مهر:

شش سال است در ایران بدون مربی مانده‌ام/ تازه رکوردشکنی‌هایم شروع شده

شش سال است در ایران بدون مربی مانده‌ام/ تازه رکوردشکنی‌هایم شروع شده

نایب قهرمان پرتاب وزنه مسابقات قهرمانی آسیا با اشاره به مشکلات خود به خاطر نداشتن مربی گفت: از شش سال پیش که به ایران آمده‌ام، مربی نداشتم.

لیلا رجبی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در پونای هند، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: مسابقات امسال در سطح بالایی برگزار شد و همه رکوردها بیانگر این است که رقابتهای خوبی را شاهد بودیم.

وی در پاسخ به این پرسش که تصور رکوردشکنی و کسب مدال نقره را داشتید، افزود: به خاطر شرایط آب و هوایی و تغییرات ساعت چنین تصوری را نداشتم. من در تمرینات رکوردهای خوبی را ثبت کرده بودم، حتی در مسابقات لیگ رکورد 18 متر و 14 سانتیمتر زده بودم ولی در هند شرایط متفاوت بود. به خصوص این که رقبای چینی من هم خیلی آماده بودند.

نایب قهرمان پرتاب وزنه مسابقات قهرمانی آسیا که بدون مربی دوران آماده‌سازی خود را سپری می‌کند، ادامه داد: شش سال است که در ایران زندگی می‌کنم و همیشه بدون مربی بوده‌ام. این روزها شرایط اقتصادی در کشور ما خوب نیست و من برای رسیدن به سطح بالاتر نیاز به یک مربی خوب دارم ولی فدراسیون و کمیته ملی المپیک مشکلات اقتصادی دارند و نمی‌توانند برای من مربی بیاورند.

وی با اشاره به مسابقات جهانی روسیه عنوان کرد: نمی‌توانم نتیجه این رقابتها را پیش بینی کنم. شرایط مسابقات جهانی با آسیایی خیلی فرق می‌کند. من اگر در مسکو بتوانم رکورد 18/30 یا 18/40 متر را بزنم فینالیست می‌شوم. اگر در این مدت باقی‌مانده خوب تمرین کنم شاید بتوانم به این رکورد برسم.

رجبی همچنین خاطرنشان کرد: من به فدراسیون پیشنهاد اردوی خارجی را دادم ولی پولی نداشتند. برای بازی‌های آسیایی حداقل باید پنج یا شش ماه به اردو بروم و باید دید فدراسیون دوومیدانی می‌تواند هزینه این اردو را پرداخت کند یا خیر. ما اگر هزینه کنیم می‌توانیم در بازیهای آسیایی نتایج خوبی کسب کنیم، در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی در پاسخ به این پرسش که شما هم می‌توانید مانند برخی ورزشکاران از مربیان خارجی برنامه بگیرید، خاطرنشان کرد: این روش خوبی نیست. مربی باید بالای سر بازیکن باشد تا ببیند که چگونه این برنامه اجرا می‌شود. ممکن است تکنیک را خوب اجرا نکند یا روش اجرا اشتباه باشد. مربی وقتی همه چیز را کنترل می‌کند بر اساس شرایط برنامه‌ها را تغییر می‌دهد.

این پرتابگر در خصوص اینکه گفته می‌شود بی‌انگیزه شده است، یادآور شد: این طور نیست. البته اگر یک مربی بالای سرم بود، شرایط خیلی بهتر می‌شد. من یکجا دیدم یکی از کارشناسان از من انتقاد کرد و گفت که رجبی باید به خاطر سنی که دارد، از تیم ملی دوومیدانی کنار برود.

وی در ادامه تاکید کرد: من تازه 30 سال دارم و رکوردشکنی‌هایم شروع شده است. رشته ما قدرتی است و تازه به اوج نزدیک می‌شویم. همین الکنا تا 40 سالگی در دنیا مطرح بوده است. من تا زمانی که توانایی داشته باشم پرتاب خواهم کرد.

رجبی با تمجید از پیشرفت بانوان ایران گفت: بانوان در دوومیدانی خیلی پیشرفت کرده‌اند. مریم طوسی خیلی خوب کار می‌کند. سپیده توکلی با وجود آسیب دیدگی رکورد ایران را در هند زد. به نظرم دوومیدانی بانوان ایران پیشرفت کرده است.

کد خبر 2099399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha