۲۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۸

باقری عنوان کرد:

فعالیت 12 موسسه قرآنی در شهرستان دشتستان/ تجهیز موسسات قرآنی در اولویت است

فعالیت 12 موسسه قرآنی در شهرستان دشتستان/ تجهیز موسسات قرآنی در اولویت است

دشتستان - خبرگزاری مهر: رئیس اراده فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان گفت: در نقاط مختلف شهرستان دشتستان 12 موسسه قرآنی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، کرم باقری صبح پنجشنبه در نشست با فعالان قرآنی شهرستان دشتستان اظهار داشت: تجهیز موسسات قرآنی از اولویت‌هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای در این خصوص انجام داده است.

وی اضافه کرد: در نقاط مختلف شهرستان دشتستان 12 موسسه قرآنی فعالیت دارند که پنج موسسه رسمی و شناسنامه‌دار هستند و پیگیری‌های لازم برای ثبت هفت موسسه دیگر نیز انجام شده است.

باقری بیان داشت: طی سال‌های اخیر اعتبارات میلیاردی در حوزه فرهنگی برای تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی صرف شده و احداث کانون قرآنی روستای نظرآقا با اعتبار پنج میلیارد ریالی از اقدامات ارزشمندی است که شاهد آن بوده‌ایم.

وی افزود: در برنامه‌های اوقات فراغت فعالیت‌های قرآنی مهم‌ترین محور فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است و در تمامی کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان شاهد برگزاری کلاس‌های قرآن تابستانه برای رده‌های مختلف سنی هستیم.

رئیس اراده فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: بیمه خبرنگاران قرآنی و مسئولین موسسات قرآنی شهرستان از اقدامات حمایتی است که با پیگیری‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهد بوده‌ایم.

اجرای طرح قرآنی 1447 در شهرستان دشتستان

باقری با اشاره به اجرای طرح قرآنی 1447 در شهرستان دشتستان، تأکید کرد: برگزاری مسابقات قرآنی بصائر با مشارکت گسترده کانون‌های فرهنگی و هنری و اقشار مختلف جامعه از فعالیت‌های ماندگاری است که در شهرستان دشتستان شاهد هستیم.

وی در پایان افزود: برگزاری همایش‌های قرآنی در مناطق مختلف دشتستان در دستورکار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان قرار دارد و در نیمه نخست سال شاهد اجرای آنها خواهیم بود.

باقری در ادامه اظهار داشت: تقویت فضای قرآنی به‌عنوان فضای غالب جامعه مهم‌ترین هدفی است که مسئولان فرهنگی دشتستان طی سال‌های اخیر برای تحقق آن تلاش کرده‌اند.

وی افزود: تقویت فضای قرآنی اثرات زیادی بر جامعه دارد و به رفع مشکلات و معضلات در عرصه‌های اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی، سیاسی و ... کمک زیادی می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد مذهبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در سال‌های گذشته شاهد شکل‌گیری تشکیلات منسجم قرآنی در مناطق مختلف بوده‌ایم.

توجه به فعالیت‌های قرآنی اساسی‌ترین دغدغه مسئولان دشتستان است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان نیز در این نشست از حمایت مالی از موسسات قرآنی و دینی دشتستان خبر داد و اذعان داشت: مسئولان شهرستان دشتستان توجه ویژه‌ای به برنامه‌های فرهنگی دارند و از توان خود در این راستا بهره می‌برند.

ابراهیم مهتدی عنوان کرد: توجه به فعالیت‌های قرآنی اساسی‌ترین دغدغه مسئولان شهرستان است و از تمام توان و پتانسیل برای حاکمیت فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های قرآنی دشتستان، یادآور شد: با استفاده از نقطه‌نظرات و راهکارهای نخبگان قرآنی زمینه لازم برای حاکمیت فرهنگ قرآنی و دینی را ایجاد می‌کنیم.

مهتدی متذکر شد: با عزم راسخ فرماندار و معاونت برنامه‌ریزی شهرستان فعالیت‌های گسترده‎‌ای در راستای پاسخ به نیازهای فرهنگی تلاش می‌کنیم.

گسترش فعالیت‌های قرآنی در این ماه باید در اولویت تمام برنامه‌ها باشد

وی در ادامه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی برای تعمیق دستورات اسلامی است و مسئولان فرهنگی باید در این ماه نقشی فعال ایفا کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: در این ماه همه ما بر سر سفره میهمانی الهی قرار داریم و باید نهایت تلاش خود را برای بهره‌مندی از برکات این ماه داشته باشیم.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان باید در مسیر شناخت فلسفه روزه قدم برداشته و از اثرات روحانی آن مانند صبر، کسب تقوا و درک طبقه محروم جامعه به ‌عنوان گوشه‌ای از برکات این ماه برخوردار شویم.

مهتدی بیان داشت: باید از فرصت به‌وجود آمده در ماه مبارک رمضان برای ترویج معنویت، فرهنگ نماز و مفاهیم قرآنی نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: رمضان بهترین فرصت ترویج مفاهیم قرآنی است و گسترش فعالیت‌های قرآنی در این ماه باید در اولویت تمام برنامه‌ها باشد.

تلاش برای تشکیل شورای قرآنی شهرستان دشتستان

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان نیز اظهار داشت:  گسترش مفاهیم و ارزش‌های اسلامی در جامعه، افزایش معنویت، حل معضلات و مشکلات از اهداف مهمی است که در انجام فعالیت‌های فرهنگی به آن توجه داریم.

حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا اذعان کرد: در سال‌های گذشته چندین مرحله پیشنهاد احداث مجتمع فرهنگی و دینی در جامعه را مطرح کرده‌ایم، ولی با وجود تغییر چندین فرماندار اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان بیان داشت: برای تشکیل شورای قرآنی شهرستان نیز پیگیری‌های فراوانی انجام داده‌ایم ولی این امر تا کنون محقق نشده است.

وی اضافه کرد: بومی‌سازی شورای قرآنی شهرستان از فعالیت‌های اساسی است که به‌منظور توسعه فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته است.

محمودی‌نیا بیان داشت: در شرایطی که دشمنان برای زیرسئوال بردن ارزش‌ها و معنویات تلاش می‌کنند، باید با برپایی برنامه‌های فرهنگی و دینی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

سطح کمی و کیفی برنامه‌های قرآنی دشتستان قابل قبول است

وی اضافه کرد: افزایش سطح کیفی فعالیت‌ها و جذب جوانان به سمت این فعالیت‌ها گامی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

محمودی‌نیا بیان داشت: کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی دشتستان در سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای به‌منظور توسعه فعالیت‌های قرآنی انجام داده و با برنامه‌ریزی دقیق در بخش‌های مختلف شهرستان شاهد فعالیت‌های قرآنی بوده‌‎ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان در ارتباط با کیفیت برنامه‌های قرآنی این شهرستان، عنوان کرد: سطح کمی و کیفی برنامه‌های قرآنی انجام شده خوب و قابل قبول است و میزان مشارکت مردمی خوب ارزیابی شده است.

محمودی‌نیا گفت: حاکمیت فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی از اهداف مهمی است که این اداره با اجرای برنامه‌های قرآنی مدنظر قرار داشته و تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در این راستا متمرکز کرده است.

توجه شورای چهارم به فعالیت‌های قرآنی

 منتخب شورای اسلامی شهر برازجان تاکید کرد: همزمان با شروع کار شورای چهارم شاهد تشکیل هیئت امنای این مسجد خواهیم بود و به‌صورت اساسی پیگیری‌ها برای ساخت آن را انجام خواهیم داد.

مرتضی قدوسی بیان داشت: در سال‌های اخیر شاهد صرف هزینه‌های هنگفت در عرصه فرهنگی بوده‌ایم، ولی به دلیل عدم هدف‌گذاری اعتبارات فرهنگی نتایج مشخصی را شاهد نبوده‌ایم.

وی متذکر شد: انجام هدف‌گذاری به‌منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی از اولویت‌های اساسی است که شورای چهارم شهر برازجان به‌صورت اساسی به آن توجه خواهد داشت.

 منتخب شورای اسلامی شهر برازجان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون فعالیت قرآنی خاصی در شهرستان دشتستان شاهد نیستیم و به‌نوعی شاهد رکود فعالیت‌های قرآنی شهرستان هستیم.

قدوسی بیان داشت: وضعیت فعلی نشان‌ دهنده بی‌مهری به فعالیت‌های قرآنی است و انتظار می‌رود مسئولان توجه بیشتری به این مساله داشته باشند.

سامان‌دهی فعالیت‌‌های قرآنی/ پیگیری دغدغه‌ فعالان قرآنی

وی اضافه کرد: مسئولان شهرستان باید با برنامه‌ریزی اساسی و کارآمد برای توسعه و تقویت فعالیت‌های قرآنی شهرستان تلاش کنند.

این فعال قرآنی با اشاره به کثرت مشکلات دشتستان در حوزه‌های قرآنی اذعان داشت: فعالان قرآنی شهرستان دشتستان با مشکلات زیادی مواجه هستند و حل این مشکلات بدون عزم جدی مدیران اجرایی شهرستان امکان‌پذیر نیست.

قدوسی عنوان کرد: تمامی فعالان قرآنی دغدغه مکان مشخص برای فعالیت‌های قرآنی را دارند و بر اساس مذاکراتی که صورت گرفته، رفع این مشکل در دستور کار شورای چهارم قرار گرفته است.

وی یادآور شد: احداث مسجد قرآن در شهر برازجان از اقدامات ارزشمندی است که با هماهنگی و حمایت شورای چهارم به‌منظور هماهنگی بیشتر فعالیت‌های قرآنی شاهد خواهیم بود.

قدوسی گفت: سامان‌دهی فعالیت‌‌های قرآنی و ایجاد مامنی برای پیگیری دغدغه‌ فعالان قرآنی از مهم‌ترین دستاوردهای ایجاد مسجد قرآن در شهر برازجان است.

وی افزود: تامین زمین برای احداث مسجد قرآن شهر برازجان از طریق شهرداری انجام می‌شود و از طریق دستگاه‌های فرهنگی نیز برای تامین اعتبار آن تلاش می‌کنیم.

کد خبر 2099653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha