۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۸

یک پروفسور آمریکایی:

سیستم حقوقی آمریکا نژادپرستانه است/ سهم بالای اوباما در گسترش نژادپرستی

سیستم حقوقی آمریکا نژادپرستانه است/ سهم بالای اوباما در گسترش نژادپرستی

یک پروفسور آمریکایی با انتقاد شدید از حکم تبرئه قاتل نوجوانی سیاهپوست در آمریکا و تاکید بر اینکه سیاهپوستان آمریکایی دوران بدی را تجربه می کنند، از سهم بالای اوباما در گسترش نژادپرستی در کشورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "ادی اس گلاید جونیور"، "Eddie S. Glaude Jr."، پروفسور الهیات و رئیس مرکز مطالعات آمریکا آفریقا در دانشگاه پرینستون لیگ آیوی آمریکا در گفتگو با روزنامه سوئیسی "تاگس انسایگر"، با انتقاد شدید از حکم تبرئه "جرج زیمرمن" عامل قتل نوجوانی سیاهپوست در آمریکا اظهار داشت که این واقعه سوء ظن طولانی مدت من را در این باره که سیستم حقوقی ما نژادپرستانه است، تایید می کند.


وی در بخش دیگری از این مطلب خاطر نشان کرد که آمریکایی های آفریقایی تبار در سیستم کیفری ما شرایط بدی دارند. آنها بیش از بقیه زندانی شده، متهم به جرایم شده، محکوم و اعدام می شوند.

این پروفسور آمریکایی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدوارم که حکم تبرئه "زیمرمن"، این تصور را که آمریکا بر نژاد پرستی غلبه کرده است، از بین ببرد. این فرضیه ای نادرست است. حکم تبرئه زیمرمن مدرک خوبی برای این مسئله است. در دادگاه این قاتل آمریکایی هر گونه بحثی درباره نژاد پرستی ممنوع بود، اگر چه در این مورد مسئله سیاه و سفید مطرح بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه "باراک اوباما" در قبال عادتهای بدی که در برخورد با مسئله نژاد در کشور ما وجود دارد سهم دارد گفت: وی از هر گونه بحثی درباره برابری نژادها اجتناب و این موضوع را تحریف می کند. دسترسی به رئیس جمهوری برای آمریکاییهای آفریقایی تبار که همگی در انتخابات ریاست جمهوری، اوباما را انتخاب کردند به ندرت امکانپذیر است.

این پروفسور آمریکایی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه سیاهپوستان آمریکایی دوران بدی را تجربه می کنند همچنین اظهار داشت : بیکاری در آمریکای سیاه تقریبا 14 درصد است. در بین سیاهپوستان جوان آمریکایی نرخ بیکاری حالا به حدود 43.6 درصد رسیده است. نابرابریها در حق سیاهپوستان همواره بیشتر می شود.  اکثر سیاهپوستان آمریکایی، خانه های خود را از دست می دهند و از امکانات بیمه بدی برخوردارند و غذاهای نامناسبی می خورند. چهل درصد فرزندان خانواده های سیاهپوست آمریکایی در فقر زندگی می کنند.


وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه نابرابری نژادی همچنان در آمریکا ادامه دارد، اعلام کرد من پسری هفده ساله دارم و از آینده وی در آمریکا با توجه به نژادپرستی در این کشور نگران هستم. وی در بخش دیگری از این مطلب اعتراضات گسترده به حکم تبرئه "زیمرمن" را یک تئاتر خیابانی ارزیابی کرده و گفت: من امیدوارم که حالا توهم آمریکای عاری از نژادپرستی از بین برود. ما باید بالاخره به صورت جدی درباره این مسئله و عادتهای نا مناسبی که در برخورد با رنگ پوست افراد در این کشور وجود دارد سخن بگوییم. بدون این گفتگوها هیچ تغییری ایجاد نمی شود.     

کد خبر 2099798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha