۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۹:۳۷

در مراسم روز بین المللی ماندلا؛

سفیر ایران در سازمان ملل خدمات جهانی نلسون ماندلا را ستود

سفیر ایران در سازمان ملل خدمات جهانی نلسون ماندلا را ستود

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک ضمن تاکید بر بر روابط ویژه نلسون ماندلارهبر مبارزه با آپارتاید آفریقای جنوبی و جنبش عدم تعهد، تصریح کرد : مبارزات آزادی بخش وی نه تنها مردم قاره آفریقا بلکه همه کسانی که در جهان به دنبال ایجاد دنیایی بهتر و برقراری عدالت و رفع تبعیض هستند، را تحت تاثیر قرار داد.

غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان  که در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا به نمایندگی از جنبش عدم تعهد سخن می گفت: از نام گذاری روز 18 جولای (27تیرماه ) توسط مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان روز بین المللی نلسون ماندلا ستایش کرد و گفت: ماندلا زندگی خود را وقف انسانیت و عدالت کرده و برای برقراری صلح مبارزه کرده است .

غلامحسین دهقانی افزود : ستایش از نلسون ماندلا در این روز نشان دهنده تاثیر عمیق وی بر جامعه جهانی است. وی اضافه کرد : او یک چهره بین المللی است که دستاوردهایش به ورای مرز کشورش و قاره آفریقا رفته و بر مردم سراسر جهان تاثیر گذاشت و توانست معیارهای  تازه ای برای فرهنگ مدارا و صلح در سطح ملی و بین المللی ارایه دهد.

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان با اشاره به خدمات ماندلا به سازمان ملل متحد تصریح کرد : وی همواره نقش مهمی در پیشبرد اصول و اهداف منشور ملل متحد داشت.

غلامحسین دهقانی افزود: تلاش ماندلا برای حل وفصل درگیریها  بشکل مسالمت آمیز، جایگزین کردن وحدت به جای اختلاف و تفرقه، استفاده از گفتگو بجای تقابل ، رعایت حقوق کودکان و بهبود فقر ،توجه وی به مسئله فلسطین و همچنین میراث وی در راه عدالت اجتماعی از جمله مبارزه برای مهار بیماری ایدز، الگو و الهام بخش همه کسانی است که به دنبال برقراری عدالت و فراهم کردن فرصت های برابر اقتصادی و اجتماعی بدور از تبعیض نژادی هستند.

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان بر روابط نزدیک ماندلا با جنبش عدم تعهد تاکید کرد و گفت: جنبش عدم تعهد مفتخر است که در  ایجاد روز جهانی نلسون ماندلا که در نشست سران این جنبش در شرم الشیخ تصویب شد، نقش اساسی داشته است .

وی افزود: روابط نلسون ماندلا و جنبش عدم تعهد در 15 سال گذشته بسیار ویژه بوده و جنبش عدم تعهد بطور فعال از تلاش های وی علیه آپارتاید و استعمار حمایت کرده است.

غلامحسین دهقانی در پایان افزود : برای سلامتی و بهبود نلسون ماندلا که اکنون در بیمارستان بستری است، دعا می کنیم.

خاطر نشان می سازد به غیر از سفرا و نمایندگان دائم کشورهای هند ،کره جنوبی ،تانزانیا ،آفریقای جنوبی ،جمهوری اسلامی ایران و استرالیا ، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و بیل کلینتون رییس جمهور پیشین آمریکا نیز از سخنرانان این مراسم بودند.
 

کد خبر 2099886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha