۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۳

یوسفی اعلام کرد:

روزه داری سبب تقویت تقوای انسان می شود

روزه داری سبب تقویت تقوای انسان می شود

آمل - خبرگزاری مهر: استاد حوزه علمیه آمل با تأکید بر اینکه مهم ترین هدف روزه داری کسب تقوای الهی است، افزود: روزه شهوت و غضب انسان را کاهش داده و سبب تقویت تقوای انسان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی یوسفی زاده در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه آمل با بیان اینکه انسان باید در تلاش باشد تا از لحظه های نورانی ماه رمضان برای تقویت تقوای خود به درگاه پروردگار متعال استفاده کند، افزود: تقوا سبب حفظ کردن گوش، چشم، زبان و سایر جوارح بدن از آن چه خداوند منان نمی پسندد می شود.

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به اینکه یاد تشنگی و گرسنگی روز قیامت یکی از اثرات روزه داری است، گفت: روزه داری سبب تقویت اراده انسان شده که اثرات ارزنده ای برای او خواهد داشت.

وی ادامه داد: انسان باید در تلاش باشد تا بر ایمان و تقوای خود به خداوند متعال بیافزاید که ثمرات ارزنده ای برای او دارد.

یوسفی زاده با بیان اینکه یکی از فواید روزه همدردی با فقرا است، بیان داشت: انسان در لحظه های روزه داری است که به یاد فقرا می افتد و به این امر می رسد که باید یاریگر نیازمندان باشد.

وی افزود: انس با قرآن تکلیف همگان است که باید تعالیم نورانی این کتاب ارزنده در برنامه زندگی خود قرار گیرد.

وی گفت: قرآن کریم به عنوان بهترین هدایت کننده جامعه بشری نازل شده و توجه و تدبر در کلام وحی از برنامه های ما باشد.

این استاد حوزه علمیه آمل با بیان اینکه ماه رمضان بهار قرآن است که باید از این فرصت طلایی برای ترویج بیشتر این کتاب آسمانی استفاده شود، ادامه داد: باید در این ماه گرانقدر با روزه داری، عبادت و دیگر فعالیت های خداپسندانه گامی به پروردگار متعال نزدیک تر شده و رضایت حق تعالی را کسب کنیم.


 

کد خبر 2100122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha