۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۰۴

صابری اراکی:

حضرت خدیجه(س) نمونه کامل الگوی زن مسلمان در ترویج فرهنگ اسلامی است

حضرت خدیجه(س) نمونه کامل الگوی زن مسلمان در ترویج فرهنگ اسلامی است

نهاوند-خبرگزاری مهر: مدرس حوزه و دانشگاه گفت: حضرت خدیجه(س) نمونه کامل الگوی زن مسلمان در ترویج فرهنگ اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام محمد حسین صابری اراکی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان نهاوند در مصلی امام خمینی(ره) اظهار داشت: مطالعه تاريخ زندگي حضرت خديجه عليها السلام نشان مي دهد که او هم در دوران جاهليت و هم بعد از بعثت خاتم الانبياء صلي الله عليه و آله داراي فضائل اخلاقي و کمالات معنوي بوده است.

صابری اراکی گفت: سخاوت، کرامت، ايثار و فداکاري، عفت و پاکدامني،دورانديشي و درايت و توجه به مستمندان، عطوفت و مهرباني و صبر و استقامت،از جمله فضيلت هاي پسنديده ايست که صفحات تاريخ اين زن نمونه را نشان ميدهد.

وی افزود: وفاداري اين بانوي آسماني در راه رسيدن به اهداف والاي همسر خويش، مورد توجه تاریخ نویسان  و محققان قرار گرفته است و درجامعه زمان پیامبر بزرگ اسلام(ص) به عنوان يک الگوي زن برتر، تاثير بسزايي در گسترش صفات نيک انساني داشته است.

مدرس حوزه و دانشگاه  عنوان کرد:  حضرت خدیجه (س) از اولين لحظات بعثت، به رسول خدا صلي الله عليه و آله ايمان آورد و تا آخرين لحظات برايمان خودپاي فشاری کرد  و لحظه اي شک و ترديد به دل راه نداد و تمام مال و ثروت خود را برای برقراری حکومت اسلامی و کمک به مسلمانان فدا کرد.

حجت الاسلام محمد حسین صابری اراکی اظهار داشت: حضرت خديجه به عنوان اولين بانوي مسلمان در ترويج فرهنگ اسلامي و الگوهاي يک زن مسلمان و با کمال و عفت و ایمان نقش والاي خود را ايفا نمود و بانوان بسياري از تربيت عملي وي درس ها آموخته اند.

صابری اراکی در پایان سخنانش بیان داشت: اهميت فضائل اخلاقي و کمالات انساني در وجود اين بانوي با فضيلت آنگاه به اوج خود مي رسد که علاوه بر در اختيار گذاشتن اموال و ثروتش در جهت ترويج دين مبين اسلام از نظر علمي به نسبت زنان عصر جاهليت بسيار آگاه و با تدبيربود و با مطالعه کتب آسماني پيامبران به زنان عصرخود تعليمات تربیتی و دینی مهمی  مي آموخت.

کد خبر 2100155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha