۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۳

در گفتگو با مهر عنوان شد:

ریشه یابی حمله به حرم حضرت زینب(س)/ وهابیگری بزرگترین خطر تاریخ جهان اسلام است

ریشه یابی حمله به حرم حضرت زینب(س)/ وهابیگری بزرگترین خطر تاریخ جهان اسلام است

حجت الاسلام نواب با انتقاد شدید از انفعال مجامع جهانی در برابر جنایات سالهای اخیر سلفیون، تصریح کرد: برای رفع این مسئله باید یک راه حل جدی با یک گفتمان معتدل شیعی- سنی در جهان اسلام ایجاد گردد تا این جریان خطرناک وهابیگری و سلفی‌گری را از ریشه علاج کند.

حجت الاسلام ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم و عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر با محکومیت حمله اخیر به حرم مطهر حضرت زینب کبری(س)، تفکرات سلفی و تکفیری را عامل اصلی این حملات خواند و گفت: جریان سلفی یک جریان استعماری و پیچیده است که جهان اسلام در طول تاریخ خود، با چنین خطری مواجه نبوده است.

وی تأکید کرد: برای رفع این مسئله باید یک راه حل جدی با یک گفتمان معتدل شیعی- سنی در جهان اسلام ایجاد گردد تا این جریان خطرناک وهابیگری و سلفی‌گری را از ریشه علاج کند. البته علاج آن لحظه ای نیست بلکه کاری بلندمدت خواهد بود و باید علمای جهان اسلام گرد هم آمده و این گفتگوها را آغاز کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به جنایات سلفیون در سالهای اخیر در کشتار مسلمانان و حمله به اماکن مقدس، تأکید کرد: مهمتر از بناهای اسلامی، افکار و عقاید جوانان جهان اسلام است که بازیچه دست این جریان افراطی قرار گرفته است که باید با گفتمام معتدل شیعی- سنی این جریان را علاج کرد.

حجت الاسلام نواب با انتقاد شدید از انفعال مجامع جهانی در برابر جنایات سالهای اخیر سلفیون در سوریه و مصر، تصریح کرد: مجامع بین المللی در این سالها نشان دادند که خنثی عمل می کنند به ویژه در قضیه سوریه به روشنی آشکار کردند که این مجامع بین المللی خود با مخالفان دولت سوریه هماهنگ هستند و با حمایتهای مالی بر این مسئله دامن می زنند لذا تنها راهکار، واکنش خود علمای جهان اسلام در این رابطه است که می تواند راهگشا باشد.

به گزارش مهر، تروریست های مورد حمایت آمریکا و ارتجاع عرب جمعه 28 تیرماه با گلوله های خمپاره به مرقد مطهر حضرت زینب(س) در حومه دمشق حمله کردند و در این حملات تروریستی «انس رومانی» مدیر حرم حضرت زینب(س) بر اثر اصابت ترکش خمپاره‌ به شهادت رسید اما کمیته های مردمی چندین پایگاه تروریستها را در منطقه حجیره مورد هدف قرار داده و خسارات گسترده ای به تروریستها وارد کردند.

وزارت امور خارجه ایران طی بیانیه ای اقدام تروریستی حمله به بارگاه مطهر حضرت زینب کبری(س) و زائرین و نمازگزاران در روز جمعه را در حریم ملکوتی آن حضرت در دمشق شدیدا محکوم کرده و از مجامع بین المللی مخصوصا اسلامی خواست ضمن ادای مسئولیت خویش در قبال صیانت از مقدسات اسلامی ، تمامي مساعي خود را براي جلوگيري از تکرار جنایات ضد انسانی و مغایر با مقررات بین المللی و اسلامی به كار گيرند.

کد خبر 2100457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha