۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۲۴

رضوی خبر داد:

برداشت بیش از 110 هزارتن گندم از مزارع استان سمنان/ میامی در صدر تولید گندم

برداشت بیش از 110 هزارتن گندم از مزارع  استان سمنان/ میامی در صدر تولید گندم

سمنان - خبرگزاری مهر: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برآورد برداشت 111 هزار تن گندم از مزارع آبی و دیم این استان طی سالجاری خبر داد و گفت: 300 دستگاه کمباین کار برداشت را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رضوی صبح شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران در محل سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برآورد برداشت 111 هزار تن گندم از مزارع  آبی و دیم استان طی سالجاری خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته از رشد 10 درصدی بر خوردار است.

وی گفت: عملیات برداشت گندم از مزارع استان سمنان با 300 دستگاه کمباین از خرداد ماه در مناطق گرمسیر شروع و تا دهه اول مرداد ماه در مناطق سردسیر به پایان می رسد.

میامی بیشترین تولید کننده گندم استان سمنان

 مدیر امور زراعت سازمان جهاد  کشاورزی استان سمنان افزود: در سالجاری بیش از 36 هزار هکتار از مزارع آبی و دیم استان به کشت گندم اختصاص داشت که شهرستان میامی با 15 هزار و 500 هکتار اراضی زیر کشت بذر گندم آبی و دیم، بیشترین سطح زیر کشت گندم را به خود اختصاص داده و شهرستان های شاهرود با 7 هزار و 785 هکتار و گرمسار با 5 هزار و500 هکتار در رتبه های بعدی قرار دارند.

رضوی بیان کرد: برای کشت گندم آبی در سال زراعی جاری(92-91) با حدود هفت هزار نفر از کشاورزان گندم کار برای کشت ارقام آبی پیشتاز، سایونز، الوند، گاسکوژن، کویر و ارقام دیم کوهدشت، آذر دو و زاگرس قرارداد کشت بسته شد.

وی با اشاره به خدمات جهادکشاورزی به گندمکاران استان سمنان، اضافه کرد: در همین راستا در هر شهرستان یک الی دو شرکت خدمات مشاوره ای در کنار کارشناسان بخش دولتی بر عملیات کاشت تا برداشت نظارت داشتند.

برای کشت پنبه در سطح ۴۶۰۰ هکتار با کشاورزان قرارداد بسته شد

 مدیر امور زراعت سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان با یاد آوری اینکه هم زمان با برداشت گندم، کار خرید این محصول نیز توسط مراکز خرید در سطح استان با نرخ تضمینی در حال انجام است، از انعقاد قرارداد برای كشت پنبه ورامینی در سطح 4600 هكتار خبر داد.

وی گفت: در سال جاری با ۱۱۵۰ نفر از کشاورزان که عمدتا در شهرستان‌های گرمسار و آرادان هستند برای کشت پنبه قرارداد بسته شده است و تاکنون در بیش از ۴ هزار هکتار عملیات کشت انجام شده که بیش از ۳۵۰۰ هکتار آن از سطح سبز برخوردار است.

رضوی درباره تامین نهاده‌ها برای کشت پنبه نیز گفت: تاکنون بیش از ۹۰ تن بذور کرک دار، مادری و دلینته (کرک گیری شده) بین کشاورزان توزیع شده است.

وی در خاتمه بیان کرد: برای کشت سالجاری در سطح دو هزار هکتار از دستگاه ردیف کار استفاده شد و مابقی به صورت دست پاش انجام شده و بیش از ۶۰۰ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان توزیع شده است.

کد خبر 2100653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha