۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۴

در گفتگو با مهر مطرح شد:

هتک حرمت مقدسات اسلامی توسط تکفیریها نقشه استکبار است

هتک حرمت مقدسات اسلامی توسط تکفیریها نقشه استکبار است

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نه تنها مسلمانان و شیعیان در حرم حضرت زینب(س) آرامش می گیرند بلکه در سوریه همه یهودی ها و مسیحی ها و پیروان فرق دیگر با گرد آمدن در آن آرامش می گیرند گفت: نباید حمله به این حرم به عنوان سنتی برای هتک حرمت مقدساتی که در ادیان مختلف وجود دارد درآید.

حجت الاسلام سیدجواد موسوی هوایی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد حمله اخیر به حرم حضرت زینب (س) و هتک حرمت آن توسط تکفیری ها گفت: یکی از مهمترین بلایایی که در این دوره آخر الزمانی برای بشریت به وجود آمده مسئله تصویرهای غلطی است که بر مبنای هوی و هوس و خواست مستکبران عالم از ادیان الهی نشان داده می شود؛ هم تصویری که از یهودیت توسط اسرائیل غاصب و صهیونیست ها داده می شود هم تصویری که از مسیحیت بوسیله لیبرالها و برخی لائیک ها و بی دین ها داده می شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه  تصویری که از اسلام عزیز توسط وهابیت به خصوص تکفیری ها در دنیا منتشر می شود از بلایای آخر الزمانی است گفت: به این معنا که در این هنگامه رشد و بلوغ فکری انسانها، باید رویکرد انسان ها رویکرد معنوی باشد و اساسی ترین معنویت برگشت به اصل دین الهی یعنی اسلام عزیز است. استکبار اسلام را طوری معرفی می کند که انسان ها و فطرت انسانی از این مدل معرفی اسلام دور بشود درواقع به زعم و گمان باطل آنها از اسلام دور بشوند.

وی افزود: بعد از رشد این اندیشه و بعد از اینکه استکبار جهانی دنبال این است که چنین اندیشه ای و رویکردی از اسلام به دنیا نشان داده بشود تبعات عملی و بیرونی آن در دنیا آشکار خواهد شد. مسئله طالبان در افغانستان، عراق، لبنان و در سوریه چیزهایی کم اهمیتی نیست و همان سر منشأهایی است که حتی در زمان بوش پسر با آمریکا بسته شد که در دنیا چنین اقداماتی انجام بگیرد و این اقدامات ریشه در جهان استکبار دارد.

موسوی هوایی بیان کرد: این اقدامات ریشه در جایگاهی دارد که نمی خواهند انسانها به سمت حقیقت پیش بروند . استکبار به تمام نمادهایی که نشانه حق و حق گرایی هستند و می توانند هدایتگر باشند حمله می کند. از جمله حمله به حرم امامین عسکرین(ع) در همین رابطه است یا حملاتی که به شخصیت و وجود مبارک حضرت پیامبر اکرم(ص) انجام گرفت،  همینطور حمله به مرقد مطهرحجربن عدی. متأسفانه برای اینکه جهان اسلام عکس العمل خوبی در مقابل اینها نشان نداد اینها را جری کرده و حالا هم به حرم حضرت زینب(س) کسی که به عنوان حمله کردند. حضرت زینب که به عنوان عاقله بنی هاشم مطرح است و تنها امامان شیعه این مطلب را نگفتند بلکه اهل کوفه و کسانی که با او سر جنگ داشتند حتی در زمان وقایع کربلا و اسارت آن، دشمنان امیر المؤمنین (ع) و حضرت زینب اعتراف به فضایل و هدایتگری ایشان می کنند. لذا این جایگاه هدایت در نظر استکبار و شیطان بزرگ باید کوبیده شود و از نظر استکبار چه بهتر که توسط خود مسلمانان کوبیده شود تا آنها از هر گونه اتهامی مبرا باشند و از درون مسلمین فرقه ای که اصلاً ریشه قرآنی و سیره نبوی ندارد علم می کنند. این فرقه حتی ریشه در سیره اصحاب پیامبر(ص) و حتی سیره کسانی که اینها آنان را خلیفه پیامبر می دانند ندارد و توسط خارجی ها بویژه انگلیسی ها و افرادی چون ابن تیمیه و محمدبن عبدالوهاب تقویت شدند و حالا به جان اسلام و نمادهای اسلامی انداخته شده اند.

 وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از توهین آنها به پیکر مطهر حجربن عدی گفتند این کارها چیزی نیست که با عقل و منطق و فطرت و اسلام جور بیاید و علمای اسلام باید جبهه گیری کنند . متأسفانه جبهه گیری خوبی در مقابل تکفیری ها از سوی علمای اسلامی صورت نگرفت و اقداماتی که باید می شد نشد و اینها را جری تر کرد. گرچه نقشه استکبار این است که هر بار با ضربه ای به مسلمانان هم آنها را مشغول نگاه دارند و هم اینکه احساساتشان را جریحه دار کنند به اختلافات قومی و مذهبی دامن می زنند شاید اینکه مثلاً صبر شیعیان هم به پایان رسد و لبریز شود  و یک حرکتی در مقابل انجام دهند که این مسئله بسیار خطرناک است. این همان چیزی است که مستکبران می خواهند بنابراین با اهداف مختلفی این کارها را می کنند و بوسیله افرادی که در گذشته تربیت کرده اند دارند از آنها سوء استفاده می کنند.

 معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: البته بر مبنایی که در قرآن کریم به عنوان فلسفه تاریخ در تاریخ بشریت مطرح شده و هم تجربه انسانی نشان می دهد و هم تجربه این چند ساله که طالبان را ایجاد کردند و پشتوانه مالی و فکری و سیاسی از آن کردند این گروه ها وقتی به صورت افراطی و غیر عاقلانه و غیر فطری و بر خلاف تمام نمادهای حقوق بشر عمل می کنند روزی سراغ اربابان خود هم خواهند رفت. یعنی به تعبیر مقام معظم رهبری که ایشان این تعبیر را برای اسرائیل به کار بردند این سگ هار زنجیرش را پاره خواهد کرد و گریبان اربابان خود را هم خواهد گرفت. آثارش را اکنون می بینیم همین دیروز فرانسوی ها علیه النصره جبهه گرفتند و آنها را در لیست سیاه تروریستی قرار دادند یا پوتین می گوید که اینها آدم خوار هستند و غرب باید از کمک به آدم خواران دست بردارد. این تعابیر نشان می دهد که جبهه استکبار به جایی رسیده که به نحوی می خواهد ریشه این گروه ها را بکند و این گروه ها باید بدانند که تاریخ مصرفشان به پایان رسیده است و تونل هایی که  برای درست کردن خمپاره های شیمیایی استفاده می کردند کشف شده و دنیا دیگر این کارها را بر نمی تابد. در آمریکا می بینید که سفید پوستی یک سیاه پوست را کشته در آمریکا چه خبرشد. اف بی آی هم با تمام کنترل هایشان بر مردم نمی تواند جلوی بیداری مردم را در عصر آخر الزمانی بگیرد. لذا این حرکتی که در جهان اسلام اتفاق افتاده زیر پای حرکت بیداری انسانی و اسلامی که در کشورهای مختلف دارد اتفاق می افتد دفن خواهد شد.

موسوی هوایی در مورد اینکه چه عوامل خارجی به این ایدئولوژی ها دامن می زنند و آن را حمایت می کنند هم گفت:  اصلی ترین عواملی که به این ایدئولوژی دامن می زند صهیونیست ها هستند. یعنی صهیونیست ها به جهت اعمال ضد بشری که در طول ایجاد دولت غاصب اسرائیل داشتند و حتی گفته می شود که هیتلر هم با چراغ سبز صهیونیست ها و یهودی های پولدار که نقشه هایی برای جهان داشتند یهودی های ضعیف و باصطلاح به درد نخور را کشت که صهیونیست ها  از آن چند منظوره استفاده کردند و مظلوم نمایی کردند. قبل از اینکه دولت غاصب تشکیل شود صهیونیست ها در دنیا زیاد جنایت کردند و این سلسله کارها روش آنها است و آنها از تمام گروه های تروریستی در جهان حمایت می کنند. مثل حمایت از طالبان و النصره که سر مردم را می برند و اعتراضی از صهیونیست ها مشاهده نمی شود اگر کسی دیگری در دنیا این اعمال را مرتکب می شد قطعا آنها در دم آنها را نابود می کردند ولی به جهت اینکه النصره در راستای خدمت به اهداف آنها عمل می کند و برای اینکه اسلام را در چشم جهانیان خوار و ذلیل نشان بدهند کاری با آنها ندارند.

وی تصریح کرد: در جهان اسلام قطر و عربستان برای این گروه ها سلاح تهیه می کنند. انشاء الله بیداری اسلامی دیگر مانع بروز این حرکات و اتفاقات در جهان اسلام شود.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در مورد اینکه وظیفه علمای اسلام در قبال این اقدامات چیست هم عنوان کرد: به تعبیر حضرت علی(ع) خدای متعال از علما تعهد گرفته که وقتی جهل جاهل را می بینند آرام ننشینند و این جهل را بر طرف کنند و وقتی که ظلم ظالم را می بینند آرام ننشینند و این ظلم را افشا بکنند و آنچه را که باید در جای ظلم قرار بگیرد یعنی حق و عدل را تبلیغ کنند. لذا همه علمای اسلام و همه عالمانی که در جامعه بشری وجود دارند حتی عالمان یهودی و مسیحی اگر بخواهند به ارزش ها و نمادهای دینی و مذهبی اشان حمله نشود و این اقدامات یک سنت در عالم نشود باید اعتراض کنند و این عمل غیر انسانی و غیر اخلاقی را تقبیح کنند.  

وی با اشاره به اینکه حرم های اهل بیت (ع) جای امنی است و جایی است که مردم در آن آرامش می گیرند گفت: در سوریه اقوام مختلفی هستند نه تنها مسلمانان و شیعیان در حرم حضرت زینب(س) آرامش می گیرند بلکه همه یهودی ها و مسیحی ها و پیروان فرق دیگر با گرد آمدن در آن آرامش می گیرند. نباید حمله به این حرم به عنوان سنتی برای هتک حرمت مقدساتی که در ادیان مختلف وجود دارد در آید. لذا علمای جهان بویژه علمای اسلام از فرق و مذاهب مختلف باید علیه این مسئله، افشاگری کنند و حتی اقدام عملی کنند یعنی بروند افرادی را که فکر می کنند افکارشان این چنین است ارشاد بکنند تا از راه غلطشان برگردند.

کد خبر 2100655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha