۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴

تظاهرات در اعتراض به بی عدالتی آمریکا را فرا گرفت

تظاهرات در اعتراض به بی عدالتی آمریکا را فرا گرفت

هزاران نفر از مردم آمریکا در اعتراض به بی عدالتی موجود در این کشور، در بیش از 10 شهر دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هزارن نفر از مردم آمریکا با حضور در خیابان های بیش از 10 شهر خشم خود را نسبت به رای دادگاه فلوریدا در بی گناه دانستن "جرج زیمرمن" قاتل نوجوان سیاه پوست، اعلام کردند.

بر اساس این گزارش میامی، شیکاگو و لس آنجلس از مهمترین شهرهایی بودند که عصر دیروز شنبه شاهد برگزاری تظاهرات مردم خشمگین از بی عدالتی بودند.

در نیویورک، جایی که نزدیک به دو هزار معترض در یکی از بزرگترین راهپیمایی های روز گذشته شرکت کرده بودند، برخی شعارهایی را حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود : فلوریدا را بایکوت کنید، گروهی نیز پیراهن هایی با تصویر تریون مارتین به تن داشتند.

تظاهرات کنندگان خواستار اجرای عدالت در مورد تریون مارتین بودند. مارتین در سال گذشته میلادی بدست زیمرن کشته شد اما دادگاهی در فلوریدا رای به بی گناهی وی داد.

در همین رابطه "باراک اوباما" رئیس جهور امریکا نیزنسبت به بی عدالتی موجود در این کشور اعتراض کرده است. وی در اظهاراتی ضمن بیان رنج هایی که سیاه پوستان در آمریکا متحمل می شوند اعلام کرد : من هم می توانستم 35 سال قبل تبدیل به یک تریون مارتین شوم.

اوباما در ادامه افزود : کمتر کسی از آمریکایی-آفریقایی های حاضر در آمریکا را می توان یافت که با بدرفتاری پلیس و یا تعقیب شدن از سوی آنها روبرو نشده باشد و من خودم یکی از افرادی هستم که این موضوع را تجربه کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه از سیستم قضایی کشورش انتقاد کرد و گفت : اگر در این پرونده یک سفید پوست حضور داشت و یا آنکه یک سفید پوست کشته می شد قطعا نتیجه رای دادگاه کاملا متفاوت از آن چیزی می شد که هفته گذشته صادر شد.

 

کد خبر 2101071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha