۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۰

یک مقام اطلاعات ارتش آمریکا:

حکومت سوریه می تواند برای سالها در برابر گروههای مخالف ایستادگی کند

حکومت سوریه می تواند برای سالها در برابر گروههای مخالف ایستادگی کند

جانشین رئیس دایره اطلاعات ارتش آمریکا گفت حکومت سوریه حتی در صورت گسترده شدن موج مخالفت ها در این کشور می تواند سالیان متمادی در برابر فشارها مقاومت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، "دیوید شِد" از مقامات دایره اطلاعات ارتش آمریکا درباره توان ایستادگی حکومت "بشار اسد" در برابر فشارهای داخلی و خارجی برای سالهای متمادی به دولت "باراک اوباما" هشدار داد.

مرد شماره دو اطلاعات ارتش آمریکا طی سخنانی در یک نشست امنیتی در کلرادو تاکید کرد صرف نظر از سرنوشت رئیس جمهوری سوریه، به نظر می رسد جنگ داخلی در این کشور سالها به طول بینجامد. به گفته وی، این کشور در حال حاضر با خشونت های عمیق و قدرت گرفتن گروههای افراطی روبرو است که برخی از آنها با القاعده مرتبط هستند.

شِد یادآور شد: نگرانی من این است که این درگیری ها برای مدتی طولانی طول بکشد، امری که نتیجه آن افزایش تلفات غیرنظامیان، افزایش شدید شمار پناهندگان و بروز فجایع انسانی خواهد بود.

این مقام اطلاعات ارتش آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود برخی گمانه زنی ها در بین مقامات اطلاعاتی غرب مبنی بر سقوط حکومت سوریه پیش از پایان سال 2013 را رد و اعتراف کرد مقامات اطلاعاتی در رویارویی با افکار عمومی از نزدیک بودن سقوط اسد سخن می گویند در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

این در حالی است که "باراک اوباما" در فوریه 2012 طی اظهاراتی درباره بحران سوریه مدعی شد مسئله اصلی این کشور سقوط بشار اسد نیست بلکه زمان وقوع آن است.

کد خبر 2101431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha