۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۴

جعفری در رونمایی از توپ آلشپرت:

توپ جدید با برندهای معتبر دنیا برابری می‌کند/ به لیگ دو فرانسه توپ می‌دهیم

توپ جدید با برندهای معتبر دنیا برابری می‌کند/ به لیگ دو فرانسه توپ می‌دهیم

مدیر شرکت آلشپرت در خاورمیانه با اشاره به این که توپ های جدید به بالا رفتن جذابیت لیگ کمک خواهد کرد گفت: این توپ ها دارای استانداردهای فیفا بوده و با برندهای معتبر دنیا برابری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ برتر در ابتدای نشست خبری رونمایی از توپ جدید لیگ برتر گفت: ما قرارداد سه ساله را با شرکت آلشپرت منعقد کردیم که آن ها توپ هایی که استانداردهای فیفا دارند را به ما تحویل می دهند. اگر نواقصی وجود داشته باشد ما از آنها توضیح می خواهیم اما خوشبختانه توپ های اخیر استحکام بیشتری نسبت به گذشته دارند و مناسب شرایط لیگ ایران هستند.

در ادامه وحید جعفری رئیس شرکت آلشپرت در خاورمیانه با اشاره به این که این توپ طرح و کیفیت جدیدی دارد که با توپ های سال گذشته متمایز است ادامه داد: طراحی این توپ اختصاصی سازمان لیگ است و آنها می توانند از فروش این توپ ها هم درآمدزایی کنند.

وی ادامه داد: رنگ های شاد مهیج و با نشاط برای کمک به جذابیت بیشتر مسابقات برای این توپ ها در نظر گرفته شده است ضمن این که این توپ از تمامی استانداردهای فیفا برخوردار بوده و می تواند با برندهای مطرح دنیا رقابت کند.

رئیس آلشپرت در خاورمیانه با اشاره به این که قرارداد این شرکت با سازمان لیگ سه ساله است ادامه داد: قطعا این توپ مشکلات گذشته را نخواهد داشت و در طراحی توپ جدید نواقص و مشکلات فصل گذشته وجود ندارد و مربیان و ورزشکاران می توانند از این توپ استفاده کنند و امیدوارم رضایت همه جلب شود.

وی با اشاره به این که باشگاه ها باید شرایطی که بسیار مهم است برای استفاده از این توپ ها در نظر بگیرند ادامه داد: به طور مثال اگر باد توپ ها از 6.2 بیشتر باشد به بازیکن آسیب می زند و اگر کمتر از این باشد از سرعت حرکت توپ کاسته می شود به همین دلیل باید استاندارد باد را رعایت کنند تا توپ کارایی لازم را داشته باشد.

جعفری با بیان این که 7، 8 طراحی مختلف را به سازمان لیگ ارائه کردیم و در نهایت این طرح تایید شد افزود: از طرح ما در لیگ دسته دو فرانسه استفاده می شود اما در آن جا به جای رنگ نارنجی توپ ها سبز فسفری است.

وی در خصوص تفاوت توپ های جدید با توپ های فصل گذشته اظهار داشت: توپ های پارسال تکنولوژی را دارا بود که در آن توپ ها پرس نشده و یا دوخته نمی شدند اما توپ های جدید از همه لحاظ نسبت به قبلی ها ارجحیت دارند. توپ های گذشته تاکتیک و تکنیک پذیرتر بودند اما توپ های جدید متناسب با زمین ها و محل های برگزاری زمین ها هستند.

مدیر فروش شرکت آلشپرت در خاورمیانه با بیان این که در فصل گذشته لیگ قهرمانان یکی دو توپ نایک ترکید یادآور شد: در شش ماه آسیب دیدگی یک یا دو توپ امر طبیعی است و نمی توان گفت توپ های آن شرکت استاندارد نیست. طبق قوانین فیفا توپ را به مدت 72 ساعت در آب قرار می دهند و اگر جذب آب آن بالای 2 درصد باشد تایید نمی شود.

وی با بیان این که در قرارداد جدید اختلافات ارزی هم در نظر گرفته شده و باید دو طرف برای حل آن اقدام کنند ادامه داد: ما با تیم ملی قرارداد سه ساله داریم و تا پایان جام‌جهانی و جام ملت ها در اختیار تیم ملی خواهیم بود.

جعفری همچنین تاکید کرد: متاسفانه برخی از توپ ها که سال گذشته دچار آسیب شد اورجینال نبوده و کپی بوده است. وقتی طرحی انحصاری باشد باید جلوی سودجویان گرفته شود تا بتوانند برای سازمانش درآمدزایی شود. به همین دلیل سازمان لیگ باید پیگیر این مسائل باشد.

وی در خصوص مشکلاتی که دروازه بان ها با این توپ داشتند هم تصریح کرد: ویژگی تاکتیک و تکنیک پذیر بودن باعث می شد دروازه بان ها نتوانند جهت توپ را تشخیص دهند ضمن این که فراموش نکنید می خواست طول و عرض دروازه ها را اضافه کند اما زمانی که توپ های جابولانی به بازار آمد و دروازه بان ها به این توپ ها اعتراض کردند فیفا به اعتراضات اهمیت نداد و گفت دنبال این بود که با چنین روشی تعداد گل ها را افزایش دهد و جذابیت زیاد کند.

جعفری در پایان با بیان این که شک نکنید در آینده تمام دنیا از این توپ ها استفاده خواهند کرد از واگذاری 3 هزار توپ به سازمان لیگ خبرداد که 1500 توپ آن برای لیگ برتر و 1500 توپ دیگر برای مسابقات لیگ برتر استفاده خواهد شد.

کد خبر 2101533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha