۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۰

رئیسی عنوان کرد:

هزینه درمان در خارج از استان بوشهر تفاوت زیادی با مراکز درمانی استان دارد

هزینه درمان در خارج از استان بوشهر تفاوت زیادی با مراکز درمانی استان دارد

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هزینه درمان در خارج از استان بوشهر تفاوت فاحشی با مراکز درمانی استان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا رئیسی بعدازظهر یکشنبه در نشست با مسئولان شهرستان کنگان اظهار داشت: به دلیل بدی آب و هوا و کمبود امکانات رفاهی به ویژه در جنوب استان، پزشکان و متخصصان کمتر تمایل به خدمت در این مناطق دارند که مسئولان نظام سلامت باید برای این موضوع فکر اساسی کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: پرداخت‌ها در مناطق خوش آب وهوا و برخوردار تفاوت معناداری با مناطق بد آب و هوا و کم برخوردار داشته باشد که این خود عین عدالت در نظام سلامت است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های خوبی که صورت گرفت بیمارستان کنگان به عنوان بیمارستان معین نفت انتخاب شد و از این فرصت ایجاد شده نباید به عنوان یک مطالبه مقطعی نگاه کنیم بلکه باید کمک‌ها به صورت مستمر باشد و بیمارستان کنگان به عنوان یک قطب درمان در استان تبدیل شود.

رئیسی بیان داشت: توسعه پایدار بیمارستان‌ها که به صورت خودگردان اداره می شوند منوط به پرداخت مستمر و مطمئن به متخصصان و پزشکان است و باید به دنبال جذابیت‌هایی برای ماندگاری نیروهای ‌متخصص باشیم ضمن اینکه با پزشکان خاطی نیز باید برخورد قاطع شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از محور‌های توسعه درمان در استان تقویت بخش خصوصی است گفت: هزینه درمان در خارج از استان تفاوت فاحشی با مراکز درمانی استان دارد به عنوان مثال هزینه عمل جراحی قلب در استان 18 میلیون ریال است اما در بیمارستان‌های خارج از استان بین 30 تا 40 میلیون ریال است.

ایجاد بخش‌های آی سی یو، اورژانس و ام آر آی در بیمارستان کنگان

معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: در رأس پروژه‌هایی که به دنبال سفر مقام معظم رهبری به عسلویه به تصویب رسیده توسعه بیمارستان کنگان است که پیگیرهایی از طرف دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صورت گرفته و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

دکتر ایرج بیژنی افزود: افزایش بخش‌های آی سی یو، اورژانس و ام آر آی در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به تصویب رسیده و زمینه ارتقای تخت‌ها فراهم شده اما مشکل اصلی کمبود اعتبارات است که امیدواریم این کمبود‌ها از طریق اعتبارات نفت تأمین شود.

وی با اشاره به تصویب بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به عنوان بیمارستان معین نفت اظهار داشت: هدف از این مصوبه تنها گرفتن تجهیزات و کار‌های عمرانی بیمارستان نبوده بلکه باید از این فرصت برای تأمین اعتبارات جاری و پرداخت‌ها و در زمینه ماندگاری نیروهای متخصص استفاده کرد.

دکتر بیژنی افزود: با وجود کمبود اعتبارات در سطح استان تنها برای توسعه و تجهیز بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان با کمک اعتبارات نفت 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

در پایان این نشست مقرر شد نیازهای ضروری بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، پانسیون این بیمارستان همراه با برآورد هزینه‌ها برای جذب اعتبارات لازم از مسئولان استانی در کوتاهترین زمان در اختیار رییس دانشگاه و فرماندار کنگان قرار گیرد.

کد خبر 2101554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha