۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۹:۴۱

اخبار سپاه استان سمنان/

گسترش فعالیت‌های بسیج سازندگی شاهرود در تابستان

گسترش فعالیت‌های بسیج سازندگی شاهرود در تابستان

سمنان – خبرگزاری مهر: برپایی کارگاه خیاطی توسط بانوی کارآفرین در روستای پروی بسطام، گسترش فعالیت‌های بسیج سازندگی شاهرود در تابستان و برگزاری کلاس‌های تفسیر و تجوید قرآن در شاهرود، عناوین اخبار کوتاه سپاه استان سمنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بانوی بسیجی روستای پرو با همکاری بسیج سازندگی شاهرود یک کارگاه خیاطی در روستا برپا کرده است.

اين بانوي بسيجي كارآفرين و نمونه در استان سمنان در گفت‌وگویی با اشاره به نحوه شکل‌گیری این کارگاه تولیدی اظهار داشت: بسیج سازندگی با همکاری فنی و حرفه ای در روستای پرو اقدام به برگزاری کلاس های خیاطی در محل پایگاه كرد و در این کلاس‌های خواهران بسیجی زیادی حضور یافته و آموزش خیاطی می‌دیدند.

وی افزود: بعد از مدتی در سال 90 با همکاری شش نفر از خواهران اقدام به برپایی کارگاه خیاطی در محل پایگاه بسیج كرديم که دو دستگاه چرخ خیاطی از بسیج سازندگی و سه دستگاه توسط فنی و حرفه‌ای و دو دستگاه از خود خواهران بسیجی در اختیار ما قرار گرفت و کار را آغاز كرديم.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به بازاریابی که در شاهرود و منطقه انجام دادیم توانستیم با دو تولیدی پیراهن و مانتو برای دوخت قرار داد تنظيم كنيم و کارگاه را رونق ببخشیم.

کارآفرین نمونه بسیجی استان سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر 16 دستگاه خیاطی در کارگاه در حال کار است، تصریح کرد: اکنون با توجه به گذشته قریب به دوسال از تأسیس کارگاه بیش از 20 نفر از خواهران بسیجی در این کارگاه مشغول به کار هستند و از اين طريق امرار معاش مي‌كنند.

حسینی با تقدیر از عملکرد بسیج سازندگی در حمایت از این کارگاه اظهار کرد: این کمک‌ها قابل تقدیر است؛ اما ما نیاز به وام‌های خوداشتغالی داریم تا بتوانیم افراد بیشتری را جذب کنیم و اشتغالزایی مؤثری داشته باشیم.

گسترش فعالیت‌های بسیج سازندگی شاهرود در تابستان

رئيس بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود ضمن اعلام برنامه‌های بسیج سازندگی در شهرستان در جهت اشتغالزاریی و کارآفرینی پایدار از گسترش فعالیت‌های بسیج سازندگی این شهرستان در تابستان خبر داد.

جواد رضوانی اظهار کرد: با توجه به سال حماسه اقتصادی برنامه‌های متعددی در سطح شهرستان برای خوداشتغالی و اقتصاد مقاومتی در حال برگزاری است.

وي افزود: کارگاه‌های قالی‌بافی در حال حاضر در روستای ابرسج و کانون بسیج جوانان شاهرود به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران ریحانه الرسول در حال کار هستند که هم به آموزش اختصاص دارد و هم به بافت و تولید قالی و فرش و چند کارگاه قالی‌بافی نیز به صورت خوداشتغالی در منازل خانواده‌های شاهرود در حال بافت فرش و اشتغالزایی پایدار هستند.

رئيس بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود خاطرنشان کرد: گروه‌هایی در روستای قهج در بحث پرورش قارچ فعالیت دارند و با هماهنگی‌های انجام شده پرورش جوجه‌های 45 روزه نیز با همکاری بسیجیان که اعلام آمادگی برای حضور در این طرح‌ها کرده‌اند در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

رضوانی تأکید کرد: با توجه به موضوع جهاد اقتصادی و ایجاد اشتغال در جامعه بسیج سازندگی با همکاری نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی در اجرای این طرح‌ها همکاری دارد و از متقاضیان کار و ایجاد اشتغال و کارآفرینی حمایت و آنها را جذب می‌کند.

فعالیت های بسيج دانش ‏آموزي گرمسار تشریح شد

سرپرست بسيج دانش‏آموزي گرمسار با بیان اینکه تقویت بینش معنوی دانش‏آموزان یکی از مهم‏ترین اهداف بسیج است گفت: در این زمینه برنامه‏های مختلفی توسط بسیج دانش‏آموزی در فصل تابستان به ویژه ماه مبارک رمضان طرح‏ریزی شده است.

جليل صبوري در خصوص ارائه گزارشي از "فعاليت‏هاي دانش‏آموزان بسيجي در پايگاه‏هاي تابستاني گرمسار" اظهار کرد: دانش‏آموزان در فصل تابستان نباید به حال خود رها شوند؛ چرا که دانش‏آموزان در ارتقاء جامعه در سطوح مختلف علمی، فرهنگی، مذهبی و ... نقش مؤثري دارند.

وی خبر داد: دانش‏آموزان طرح هجرت، محفل انس با قرآن را در ماه مبارك رمضان در برنامه خود قرار داده ‏اند.

سرپرست بسيج دانش‏آموزي گرمسار بیان کرد: هدف از اجرای محفل انس با قرآن ايجاد فضاي معنوي در ماه مبارك رمضان و ارتقای بينش معنوي و خودسازي دانش ‏آموزان است.

سرپرست بسيج دانش‏آموزي گرمسار گفت: تلاوت قرآن كريم و زيارت عاشورا پنجشنبه‏ هاي هر هفته در هيأت ثارالله گرمسار برگزار مي‏ شود.

برگزاری کلاس‌های تفسیر و تجوید قرآن در سپاه ناحیه شاهرود

مدير عقیدتی سیاسی سپاه شاهرود گفت: در ماه مبارک رمضان کلاس های تفسیر و تجوید و ترتیل قرآن برای کارکنان سپاه شاهرود برگزار می شود.

حسین نقی‌زاده در خصوص تشریح برنامه های عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود به مناسبت ماه مبارک رمضان بیان کرد: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی برای کارکنان رسمی و وظیفه سپاه شاهرود برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به برپایی کلاس تفسیر سوره صف و کلاس اخلاق و محفل انس با قرآن کر یم اشاره کرد.

وی افزود: کلاس‌های تفسیر و قرائت قرآن سربازان وظیفه با همکاری تربیت آموزش سپاه برگزار می‌شود که کارکنان وظیفه در آن حضور داشته و از این کلاس‌ها استفاده می‌کنند.

مدير عقیدتی سیاسی سپاه شاهرود تصریح کرد: کلاس‌های مشترک معرفتی، بصیرتی و آموزشی نیز با توجه به نیاز و ويژه ایام ماه رمضان برگزار می‌شود.

بسیجیان شهر کلاته خیج به نیازمندان کمک کردند

مدير روابط عمومی حوزه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا گفت: بسیجیان پایگاه ولی عصر(عج) حوزه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا به مناسبت ماه مبارک رمضان به نیازمندان کمک کردند.

احمد عرب‌عامری با اشاره به کمک بسیجیان پایگاه ولی عصر(عج) به نیازمندان و ایتام منطقه کلاته خیج اظهار کرد: با توجه به ماه مبارک رمضان، ماه بندگی و عبادت و خدمت به نیازمندان جامعه بسیجیان پایگاه ولی عصر(عج) در قالب هیئت ذاکرین اهل بیت به 75 خانواده نیازمند کلاته خیج کمک کردند.

وی افزود: با کمک بسیجیان پایگاه مبالغي جمع آوری شد که در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی به خانواده نیازمندان اهدا شد.

مدير روابط عمومی حوزه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا خاطرنشان کرد: بسیجیان با اقتدا به مولای متقیان امام علی(ع) اقدام به تهیه بسته‌های خوراکی شامل برنج، روغن، قند، چای، شکر، ماکارونی، پنیر، خرما، مرغ و رب كردند و شب هنگام در منازل خانواده‌های نیازمند و ایتام توزیع كردند.

وی بیان کرد: جوانان عاشورایی پایگاه ولی عصر(عج) امسال هشتمین سالی است که این برنامه را به صورت خودجوش انجام می‌دهند و اعتقاد دارند که اینکار باقیات‌الصالحاتی برای آنان در دنیا و آخرت خواهد بود.

کد خبر 2101784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha