۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳

مشایخی:

موسسات قرآنی برای افزایش جذابیت مفاهیم دینی تلاش کنند

موسسات قرآنی برای  افزایش جذابیت مفاهیم دینی تلاش کنند

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: موسسات قرآنی برای افزایش جذابیت مفاهیم دینی و قرانی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مشایخی صبح روز دوشنبه در گردهمایی موسسات قرآنی استان مرکزی در روستای کارچان ضمن تقدیر از فعالیت های مربیان قرآنی گفت: موسسات قرآن باید در راستای تروج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی به طرح مبحث جنگ نرم و قدرت نرم دشمن در حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود: وظیفه موسسات قرآنی در این راستا شناخت مساله و افزایش جذابیت برای افراد است.

مشایخی با اشاره به اینکه مراکز دینی و موسسات قرآنی باید به چند نکته توجه ویژه داشته باشند٬ ادامه داد: اول اینکه تلاش کنند مفاهیم قرآنی و دینی در مخاطبان درونی شود و دوم از ابزار رسانه برای ترویج فرهنگ دینی به بهترین وجه استفاده کنند.

رئیس اداره حمایت های معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی به برنامه های این معاونت در حمایت از فعالیت های قرآنی پرداخت.

حسین فدوی گفت: مدیران موسسات قرآنی باید به طرح سوالات و مشکلات مختلف در این راستا بپردازند.
 
وی اظهار امیدواری کرد که در صورت ابلاغ بوجه سال 92 شیوه حمایت از موسسات قرآن کشور در بخش ساخت ساختمان برای موسسات٬ راه اندازی و تجهیز موسسات اقدام شود.

رییس اداره حمایت های معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حمایت از موسسات قرآنی با هدف تشکیل و آماده سازی زیرساخت و بسترهای مناسب برای فعالیت های گسترده و عمیقتر در حوزه قرآن صورت می گیرد.
 
علیرضا حاج علی بیگی٬ مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز هدف از برپایی این نشست را آشنایی هر چه بیشتر مدیران مسوول موسسات با یکدیگر و برنامه های قرآنی موسسات دیگر عنوان کرد و گفت: این دیدار پیمان مجدد مدیران موسسات قرآنی برای تلاش هر چه بیشتر در جبهه فرهنگی انقلاب و ترویج کلام وحی و مفاهیم نورانی قرآن است.
 
گفتنی است در این نشست مدیران مسئول موسسات قرآنی اراک٬ ساوه٬ شازند٬ خمین٬ کمیجان٬ تفرش٬ کارچان و مرزیجران حضور داشتند.

کد خبر 2101944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha