تحولات امنیتی لبنان/

جزئیات تازه از روابط حریری و شیخ الاسیر/ موضع عدنان منصور درباره اقدامات ضدمقاومت

جزئیات تازه از روابط حریری و شیخ الاسیر/ موضع عدنان منصور درباره اقدامات ضدمقاومت

منابع آگاه در لبنان اعلام کردند: 20 نفر از عناصر مسلحی که در کنار شیخ احمد الاسیر در برابر ارتش لبنان جنگیدند پیش از آن در استخدام خانواده "سعد الحریری" نخست وزیر پیشین لبنان بوده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، منابع نزدیک به جریان المستقبل در لبنان اعلام کردند: 20 نفر از نیروهایی که در کنار شیخ احمد الاسیر علی ارتش لبنان می جنگیده ند پیش از این در استخدام خانواده سعد الحریری نخست وزیر پیشین این کشور بوده اند.

بنابراین گزارش، این افراد برای شرکت مخابراتی اوجیه در ریاض (پایتخت عربستان) که حریری یکی از سهامداران اصلی آن است، فعالیت می کرده اند.

- "عدنان منصور" وزیر امور خارجه لبنان در گفتگو با الحیات تاکید کرد: اگر چهار کشور مالت، قبرس، ایرلند و چک تحت فشار قرار نگیرند و همچنان با قرار گرفتن شاخه نظامی حزب الله در فهرست تروریسم اتحایده اروپا مخالف بمانند این طرح تصویب نخواهد شد. وی تاکید کرد: تصویب این مسئله به اجماع نظر 28 کشور عضو اتحادیه نیاز دارد.

- روزنامه فایننشال تایمز امروز در گزارشی اعلام کرد: طرح درج نام شاخه نظامی حزب الله در فهرست تروریسم اتحادیه اروپا در پی فشارهای تل آویو بر کشورهای اروپایی به جریان افتاده است.

- "شیخ نبیل قاووق" رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در واکنش به برخی تلاشها علیه مقاومت لبنان تاکید کرد: حزب الله بزرگتر از آن است که منزوی شود، قدرتمندتر از آن است که خوار شود و شریف تر از آن است که کسی بخواهد موفقیتها و کرامت مجاهدانش را تحت تاثیر قرار دهد.

- "ناصر قندیل" نماینده سابق پارلمان لبنان و از تحلیلگران برجسته سیاسی ادعا کرد رژیم صهیونیستی در اواسط سال 2014 حمله ای 48 ساعته علیه ایران، سوریه و حزب الله انجام خواهد داد تا معادلات منطقه ای را به نفع خود تغییر دهد. وی تاکید کرد: عربستان سعودی از این طرح کاملا آگاه است.

کد خبر 2102058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha