۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۲۸

ابراهیم زاده خبر داد:

پیچ نانو تکنولوژی در مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید شد

پیچ نانو تکنولوژی در مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید شد

مشهد - خبرگزاری مهر: رئيس مركز تحقيقات ارتوپدي دانشگاه علوم پزشکی مشهد از موفقیت مرکز تحقیقات ارتوپدی مشهد در دستیابی به تولید علمی پیچ بایو نانو تکنولوژی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسين ابراهيم‌زاده  ظهر دوشنبه در نشست خبري ارتوپدي و تروما در بيمارستان قائم مشهد، انجام چهار طرح تحقيقاتي، بایونانو بيوتكنولوژي را در این مرکز جزء مهمترين طرح‌هاي تحقيقاتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد دانست و گفت: در رشته پوليمر و مواد به توليد علمي پيچ‌هاي بایو نانو بيوتكنولوژي دست پدا کردیم كه مراحل آزمايشگاهي ‌آن انجام شده و در حال ثبت اختراع است.

وی افزود: اگر در تولید این پیچ نانو تکنولوژی  سرمايه‌گذاري شود كشور از وارد كردن این پیچ‌ها که مصرف بسيار زيادي نیز دارد بی نیاز می شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در دانشگاه‌ علوم پزشكي مشهد امكان انجام هر گونه عمل جراحي ارتوپدي با تكنيك پيشرفته وجود دارد گفت: بیماران در مشهد نیاز به نياز به ارجاع به ساير نقاط كشور را ندارند و بیمارستانهای مشهد پذیرای بیماران از استانهای همجوار و کشورهای عربی نیز هست.

انتشار 30 مقاله در مرکز تحقیقات ارتوپدی مشهد

ابراهیم زاده با بیان اینکه در سالهای اخير مركز ارتوپدي توانسته حدود 100طرح تحقيقاتي را با موفقیت به  انجام برساند گفت: حاصل این تحقیقات  انتشار 30مقاله در مجتمع علمي و ارتقاء سطح آموزش و پژوهش دانشگاه بوده است.

وي اختراع برخي از ابزار معاينه و پلاكت ارتوپدي را از ديگر توليدات مركز تحقيقات دانست و از تالیف پنج کتاب در این زمینه خبر داد.

ابراهيم‌زاده طرح ساخت كامپوزيت بافت استخوان مصنوعي را از جمله طرح‌هاي مهم تحقيقاتي دانست و افزود: اين بانك استخواني مصنوعي، نوعي داربست استخواني محسوب می‌شود و مورد نیاز بسیاری افراد است.

راه اندازی دوره های فلوشیپ و جراجی زانو در مشهد

ابراهیم زاده مشهد را دومين دانشگاه كشور در خصوص رشته‌هاي فلوشيپ دانست و ابراز امیدورای کرد  تا پايان سال 92 دوره های فلوشیپ و جراحی زانو در مشهد راه اندازی شود.

همچنین در این نشست خبری كارشناس اجراي طرح تحقيقاتي پيچهاي نانوتكنولوژي گفت: پيچ نانوتكنولوژي با استفاده از پليمرهاي قابل جذب ساخته شده است.

نفيسه سادات مدقن افزود: پيچهاي نانو مورد استفاده در جراحيهاي اروتوپدي عوارضی ندارند و اين پيچها در يك دوره دو تا سه ساله خود به خود در بدن جذب مي شوند.

مدقن توضیح داد: تركيبات نانو مورد استفاده در اين پيچها باعث افزايش و بهبود خاصيت آنها شده و كاهش دوره درمان و رشد سريعتر استخوان در محل اتصال پيچ را به دنبال دارد.

وي ابراز امیدورای کرد با تولید این پیچ ها که نیاز به عمل جراحی دوم دربیماران را برطرف می کند از مزایای تولید و صادرات آن برای بیماران و سیستم سلامت کشور استفاده شود.

 

کد خبر 2102325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha