۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۶

در بازرسي از تريلر كشنده/

16 تن انبه قاچاق در خراسان شمالي كشف شد

16 تن انبه قاچاق در خراسان شمالي كشف شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: فرمانده انتظامي خراسان شمالي گفت: در بازرسي از يك تريلر كشنده در ورودي شهرستان فاروج، بيش از 16 تن انبه قاچاق كشف و ضبط شد.

سردار صفوة الله محمدي در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در پي گزارش هاي واصله مبني بر اينكه فردي با استفاده از يك دستگاه تريلر كشنده قصد ورود انبه قاچاق از شهرستان زاهدان به خراسان شمالي را دارد؛ اين موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي با بيان اينكه نظر به حساسيت موضوع، طرح ايست و بازرسي در محورهاي ورودي شهرستان فاروج به مرحله اجرا گذاشته شد، اظهار داشت: در اين طرح ماموران پليس آگاهي استان موفق شدند يك دستگاه خودروي تريلر کشنده حاوي کالاي قاچاق را شناسايي و توقيف كنند.

به گفته سردار محمدي در جريان بازرسي از اين تريلر مقدار شانزده تن و 400 كيلوگرم انبه قاچاق كشف و ضبط و راننده خودرو نيز در همين رابطه دستگير شد.

وي با بيان اينكه متهم پس از تشکيل پرونده به همراه موارد مکشوفه جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي تحويل داده شد، تصريح كرد: ناجا در راس مبارزه با قاچاق کالا قرار دارد و اين سازمان با درک صحيح از وضعيت موجود قاچاق، تلاش مي كند مبارزه گسترده و موثري را در زمينه مقابله با قاچاق کالا و ارز انجام دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، دو هفته پيش نيز(هفدهم مرداد ماه) پنج تريلر كشنده حامل 70 تن انبه قاچاق به ارزش 250 ميلون تومان در محدوده تونل بابا امان بجنورد شناسايي و توقيف و محموله آنها ضبط شد.

در واقع تريلرهاي مذكور حاوي انبه قاچاق از كشور پاكستان هستند كه قصد فروش اين محصولات قاچاق را در خراسان شمالي و يا ديگر استان هاي همجوار دارند.

دو هفته پيش و پس از كشف و ضبط 70 تن انبه قاچاق در خراسان شمالي با توجه به سریع الفساد بودن محصول انبه نشست فوق‌العاده ای در زمينه تصمیم گیری در خصوص انبه‌های کشف شده، با حضور نمایندگان ستاد حمایت از مصرف کنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي برگزار شد و بر اساس تصميم اين نشست مقرر شد تا انبه به نرخ مصوب در سطح استان عرضه شود.

کد خبر 2102514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha