۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۵۵

"اس ار اف" سوئیس گزارش داد؛

افزایش میزان مهاجرتها از پرتغال در سایه ترس از گرسنگی و بیکاری

افزایش میزان مهاجرتها از پرتغال در سایه ترس از گرسنگی و بیکاری

یک رسانه سوئیسی در گزارشی از افزایش چشمگیر مهاجرت پرتغالی ها از کشورشان در سایه ادامه رکود اقتصادی و ترس از بیکاری و گرسنگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "اس ار اف" سوئیس در گزارشی نوشت: بسیاری از پرتغالی ها از ترس بیکاری و گرسنگی، کشور خود که بدهی های زیادی به بار آورده است، ترک می کنند. اکثر آنها آلمان و یا سوئیس را برای مهاجرت انتخاب می کنند. در عین حال روز به روز مهاجرتها به مستعمره های سابق این کشور نیز افزایش می یابد.

این رسانه سوئیسی در ادامه نوشت: پرتغال در سالهای اخیر یکی از بزرگترین موج مهاجرت پرتغالی ها از این کشور را تجربه می کند. به دلیل شرایط اقتصادی بد، بسیاری از مردم این کشور دیگر نمی توانند هیچ درآمدی در کشورشان کسب کنند. کارشناسان موج مهاجرت از پرتغال را با موج مهاجرتها از این کشور در سالهای 1970 مقایسه می کنند.

در ادامه آمده است: در پنج سال گذشته شمار مهاجرت از کشور پرتغال بسیار افزایش پیدا کرده است. در سال 2008، 20.357 نفر فقیرترین کشور اروپای غربی را ترک کردند. در سال 2012 شمار مهاجرتها از کشور پرتغال به 51.958 نفر افزایش یافت.

کشور محبوب هدف برای مردم پرتغال کشور سوئیس است. بسیاری از مهاجرتها از شمال کشور پرتغال انجام می شود، چرا که آنجا بیکاری در برخی مناطق، بالاتر از حد میانگین کل کشور است. شمال پرتغال تا قبل از ظهور بحران اقتصادی به عنوان مرکز صنعت نساجی این کشور محسوب می شد.

اما بر خلاف سالهای 1960 و 1970 که پرتغالیها به خصوص در فرانسه، آلمان یا سوئیس به دنبال شغل و زندگی بهتر می گشتند، اما امروز بسیاری از مردم این کشور، همچنین مستعمره سابق پرتغال یعنی برزیل، آنگولا و موزامبیک را برای مهاجرت انتخاب می کنند.

پرتغال مانند کشورهای ایرلند، یونان و قبرس به کمکهای بین المللی وابسته شده است. این کشور سومین سال پیاپی رکود اقتصادی را تجربه می کند. نرخ بیکاری در این کشور رکورد بالای بیش از 18 درصد را به دست آورده است.   

کد خبر 2102766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha