۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۲۱

پرآور:

خیرین برای تسهیل در ازدواج جوانان همکاری کنند/ لزوم ساماندهی آموزش‌های قبل از ازدواج

خیرین برای تسهیل در ازدواج جوانان همکاری کنند/ لزوم ساماندهی آموزش‌های قبل از ازدواج

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: از خیران استان انتظار داریم در امر ازدواج جوانان همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن پرآور عصر سه‌شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر با تاکید بر لزوم تلاش همه مسئولان برای آسان‌سازی امر ازدواج، اظهار داشت: تهاجم فرهنگی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای وارد شده و باعث بالارفتن سن ازدواح ها شده است.

وی به برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر برای تسهیل در امر جوانان اشاره کرد و بیان داشت: احداث مسکن مهر، تسهیلات ازدواج، ایجاد اشتغال از جمله این اقدامات است که البته لازم است تلاش‌های بیشتری نیز در این زمینه صورت بگیرد.

پرآور با تاکید بر لزوم ساماندهی آموزش‌های قبل از ازدواج، خاطرنشان ساخت: آموزش‌های قبل از ازدواج و مشاوره باید در زمانی انجام شود که تاثیرگذار باشد و باید کارشناسانه‌تر برگزار شود.

لزوم همکاری بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج

معاون سیاسی استاندار بوشهر بر لزوم همکاری بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج تاکید کرد و گفت: بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات ازدواج همکاری بیشتری کنند تا جوانان با دغدغه کمتری به ساماندهی امور زندگی بپردازند.

وی اظهار کرد: از خیران استان نیز انتظار داریم در امر ازدواج جوانان همکاری کنند و همه باید تلاش کنیم و شرایط را برای ازدواج آسان جوانان هموار کنیم.

پرآور با بیان اینکه دوره مهارت‌های زندگی باید در مدارس نهادینه شود گفت: باید در دروس دوره راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه درس آئین زندگی تدریس شود تا ذهن جوانان برای انتخاب آگاهانه همسر آماده شود.

وی تاکید کرد: اگر آموزش‌های لازم را به جوانان ارائه ندهیم نباید انتظار داشته باشیم که ازدواج‌ها هدفمند باشد و وظایف مسئولان در این مسیر بسیار سنگین است.

70 درصد متقاضیان تسهیلات دریافت کردند

محمد نظری مدیر صندوق مهر امام رضا(ع) استان بوشهر نیز در این آئین گفت: بحث اشتغال و تامین مسکن نیز از دیگر مسایل مهم در ازدواج جوانان است که همه باید در حد توان و ظرفیت خود برای تامین نیازهای جوانان و رفع موانع ازدواج آنها تلاش کنیم.

مدیر صندوق مهر امام رضا(ع) بوشهر خاطرنشان کرد: صندوق مهر امام رضا(ع) در واقع به عنوان نخستین مصوبه دولت نهم آغاز به کار کرد و در امر ازدواج بسیار تاثیرگذار بوده است.

نظری تصریح کرد: در ابتدای شروع به کار این صندوق، میزان وام ازدواج شش میلیون ریال بود که در ادامه به 20 میلیون ریال و هم‌اکنون به 60 میلیون ریال افزایش یافته است.

وی از پرداخت 16 میلیارد ریال تسهیلات ازدواجی توسط صندوق مهر رضا(ع) در استان بوشهر خبر داد و تاکید کرد: این میزان تسهیلات به 534 نفر در سال جاری پرداخت می‌شود.

اختصاص سالن‌های ورزشی برای برگزاری مراسمات ازدواج جوانان کم‌بضاعت

مدیر صندوق مهر امام رضا(ع) استان بوشهر افزود: تاکنون 70 درصد متقاضیان به شعب منتخب در استان معرفی شده و تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

نظری با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر مسئولان با جوانان در امر ازدواج گفت: پیشنهاد می‌کنم که سالن‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان برای برگزاری مراسمات ازدواج جوانان کم‌بضاعت در نظر گرفته شود تا شاهد افزایش میزان ازدواج نیز باشیم.

وی اضافه کرد: آموزش‌های قبل از ازدواج امر مهمی است که البته پیشنهاد می‌کنم که آموزش قبل از انتخاب همسر جایگزین آموزش قبل از ازدواج شود که تاثیر زیادی در تداوم زندگی و کاهش طلاق دارد.

کد خبر 2103042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha