۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۳۹

روحی خبر داد:

23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی پارس آباد به زراعت ثانویه اختصاص یافت

23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی پارس آباد به زراعت ثانویه اختصاص یافت

پارس آباد - خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد سطح اراضی کشاورزی این شهرستان را ۶۵ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان 23 هزار هکتار برای زراعت ثانویه یا کشت پاییزه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحی عصر سه شنبه در جلسه توسعه کشاورزی این شهرستان اضافه کرد: پیش بینی می شود 400 هزار تن محصول از زراعت ثانویه در این شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه زراعت ثانویه (کشت دوم) امسال به محصولاتی نظیر ذرت دانه ای و علوفه ای، سویا، و برنج اختصاص داده شده است، تاکید کرد که از کل اراضی کشاورزی این شهرستان ۲۳ هزار هکتار متعلق به کشت و صنعت و دامپروری مغان و ۴۲ هزار هکتار متعلق به بخش خصوصی است.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد همچنین از برداشت محصولات زراعی، باغی و دامی به میزان 750 هزار تن در این شهرستان طی فصل برداشت جاری خبر داد و یادآور شد: ارزش کل تولیدات این شهرستان بالغ بر 550 میلیارد تومان است.

وی بيش از 100 هزار تن غله شامل گندم و جو، 350هزار تن ذرت علوفه اي و یونجه و شبدر، 10هزار تن ذرت و سوروگوم بذري، 50 هزار تن دانه های روغنی از قبیل سویا، کلزا، کنجد و آفتابگردان، 70 هزار تن ذرت دانه ای و 20 هزار تن محصولات باغی را از جمله تولیدات این شهرستان عنوان کرد.

روحی متذکر شد: علاوه بر این محصولات 20 هزار تن محصولات دامی، 120 هزار تن انواع جاليز نظير خربزه، هندوانه، گوجه، خیار و 10 هزار تن محصولات متفرقه ديگر در اراضي زير پوشش اين شهرستان توليد و به بازار داخلي عرضه شده است.

کد خبر 2103060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha