۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹

در پی ادامه بحران سیاسی اعلام شد؛

موافقت رئیس جمهور پرتغال با اصلاحات کابینه

موافقت رئیس جمهور پرتغال با اصلاحات کابینه

رئیس جمهور پرتغال سرانجام پس از کش و قوس های فراوان با انجام اصلاحات در کابینه این کشور موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "آنیبال کاواکو سیلوا" رئیس جمهور پرتغال با معرفی "پائلو پورتاس" به عنوان معاون نخست وزیر موافقت کرد.

پورتاس که رئیس حزب راست گرای سی دی اس پی پی (حزب مردم) محسوب می شود در دولت پست وزارت خارجه را بر عهده داشت و با این تغییر امید می رود که بحران سیاسی موجود در پرتغال فروکش کند.

به نوشته رویترز، موافقت سیلوا با معرفی پورتاس به عنوان معاون نخست وزیر نشان می دهد که وی با انجام اصلاحات در کابینه نیز موافق است.

سیلوا در حالی با این تغییر موافقت کرده که روز دوشنبه با برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت کرده بود.

"پدرو پاسوس کوئلهو" نخست وزیر پرتغال نیز  پس از دیدار با سران احزاب عمده پرتغال در کنفرانس خبری در لیسبون گفت:ما به توافقی منسجم و فراگیر درباره وضعیت موجود رسیدیم.رئیس جمهور دیروز نظر خود را درباره این توافق اعلام کرد و ما به نظر وی احترام می گذاریم.

این توافقنامه شرایط سیاسی لازم برای تضمین ثبات در کشور را تا پایان مدت قانونی دولت تا سال 2015 میلادی تضمین می کند و پرتغال در این مدت به تعهدات خارجی خود متعهد خواهد بود.

وی افزود: من به پائولو پورتاس رئیس حزب مردم پیشنهاد مقام معاون نخست وزیری را دادم تا وی در سیاستگذاری اقتصادی و تعامل با ترویکا و خطوط راهنمای اصلاحات در کشور همکاری لازم را داشته باشد.من همچنین ماریا لوئیس آلبوکرک را به عنوان وزیر کشور و دارایی انتخاب کردم.

کد خبر 2103286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha