۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۶

موسوی لارگانی در گفتگو با مهر:

قانون رئیس جمهور را برای انتخاب کابینه ملزم به مشورت با مجلس نکرده است

قانون رئیس جمهور را برای انتخاب کابینه ملزم به مشورت با مجلس نکرده است

اصفهان – خبرگزاری مهر: نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون رئیس جمهور می‌تواند برای معرفی و انتخاب کابینه با نمایندگان مشورت نکرده و کابینه را معرفی کند و در این مورد منع قانونی وجود ندارد.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه حجت الاسلام حسن روحانی در روز تحلیف یا فردای آن روز کابینه دولت یازدهم را معرفی خواهد کرد، اظهار داشت: این امر براساس قانون هیچ منعی ندارد.

وی در ادامه بیان داشت: قانون دو هفته به رئیس جمهور فرصت داده که بعد از برگزاری مراسم تحلیف وزرا را معرفی کند اما رئیس جمهور می‌تواند از این دو هفته فرصتی که در اختیار دارد زودتر نیز استفاده کند و کابینه احتمالی خود را معرفی کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی همچنین در واکنش به برخی انتقادات همکاران خود در مجلس مبنی بر عدم مشورت رئیس جمهور منتخب با نمایندگان مجلس برای معرفی وزرای احتمالی کابینه یازدهم نیز تصریح کرد: قانون نگفته است که رئیس جمهور برای معرفی و انتخاب کابینه حتما باید با نمایندگان مشورت کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه البته دولت به طور غیر رسمی در روزهای اخیر مشورتهایی برای انتخاب کابینه با برخی نمایندگان مجلس داشته، گفت: این مشورتها در قالب فراکسیون یا جلسه رسمی با نمایندگان نبوده که با این وجود باز منع یا الزام قانونی در این رابطه وجود ندارد.

موسوی اظهار داشت: هفته بعد از تحلیف رئیس جمهور، هفته سرکشی نمایندگان مجلس به حوزه‌های انتخابیه بود که به دلیل معرفی کابینه در این ایام، تعطیلی مجلس لغو خواهد شد و جلسات کاری مجلس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس قانون هفته بعد از معرفی کابینه و زمانی که رزومه وزرای احتمالی در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفت، جلسه رای اعتماد به وزرا در مجلس برگزار می‌شود.

کد خبر 2103914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha