۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۵۳

طهماسبی خبر داد:

شتاب سريع تعداد بازنشستگان و مستمري بگيران استان مرکزی

شتاب سريع  تعداد بازنشستگان و مستمري بگيران استان مرکزی

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی از شتاب سريع تعداد بازنشستگان و مستمري بگيران خبر داد و گفت: به ازاي هر نفر مستمري بگير در مقابل بيمه شده در استان مركزي ضريب 5.71 است در حالیکه این شاخص در كشور 6.05 درصد است.

کیومرث طهماسبی در گفتگو با خبرنگار مهر تعداد مستمری بگیران استان را ۴۷ هزار و ۶۸۰ نفر برشمرد و افزود: نسبت وابستگي يعني به ازاي هر نفر مستمري بگير در مقابل بيمه شده در استان مركزي ضريب 5.71 است كه شاخص كشوري 6.05 درصد است كه اين ميزان در استان نشان دهنده شتاب سريع تعداد بازنشستگان و مستمري بگيران مي باشد.

وي نسبت جمعيت بيمه شده استان به بيمه شدگان كشور را 2.35 درصد و مستمري بگيران 2.68 درصدعنوان کرد و گفت: از 47 هزار و 680 نفر مستمري بگير در استان از اين تعداد هشت هزار و 724 نفر از قانون مشاغل سخت و زيان اور و چهار هزار و 720 نفر از طريق ماده 10 نوسازي صنايع از خدمات سازمان برخوردار می شوند.

19 هزارو 848 نفر بازنشسته

طهماسبی تعداد سایر بازنشستگان استان را 19 هزارو 848 نفر دانست و خاطرنشان کرد: سه هزار و 41 نفر از كارافتاده كلي و جزيي و 11 هزار و 347 نفر بازماندگان از خدمات بلند مدت (مستمري بازنشستگي) برخوردارند.

وی با بیان اینکه بیش از 272 هزار بيمه شده اصلي در استان وجود دارد اظهارداشت: با افراد تحت پوشش آنها بالغ بر 820 هزار نفر مي گردند كه اين رقم 58 درصد از كل جمعيت استان را تشكيل مي دهند.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: در سه ماهه­ ی نخست سالجاری نیز چهار هزار و ۷۹  نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی قرار گرفته اند که  ۱۹۰ هزار و ۹۶۴ نفر از بيمه شدگان تامين اجتماعي استان در حوزه كارگران اجباري و مابقي در قالب بيمه هاي مشاغل خاص مي باشند.

اخذ مجوز برای راه اندازي شعبه 3 اراك و 2 ساوه در حال انجام مي باشد

طهماسبي با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان 11 شعبه ثابت ، 5 شعبه اقماري و 3 كارگزاري در اراك در حال خدمت رساني به مخاطبان خود مي باشند افزود : با توجه به نياز شهرستان ساوه به وجود شعبه دوم، در حال حاضر يك شعبه اقماري نيز در تيرماه امسال در اين شهرستان مشغول به فعاليت گرديده است و پي گيريهاي فراواني نيز در خصوص اخذ مجوز برای راه اندازي شعبه 3 اراك و 2 ساوه در حال انجام مي باشد.

طهماسبی ادامه داد: بيمه شدگان تامين اجتماعي استان مركزي در ۲۳ هزار و ۷۷۲ كارگاه استان مركزي مشغول به فعالیت می باشند.

وی ابراز داشت: هم اکنون یک‌هزار نفر از زنان خانه‌دار در قالب بیمه اختیاری زنان خانه‌دار تحت پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند.

تمامی زنان خانه‌دار  می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه تمامی زنان خانه‌دار زیر 45 سال می‌توانند از خدمات اختیاری زنان خانه‌دار بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند تصریح کرد: زنان خانه دار به محض رسیدن به سن بازنشستگی از حقوق بازنشستگی از سوی سازمان تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

طهماسبي با بيان اين مطلب كه سازمان تامين اجتماعي ، سازماني عائله مند  مي باشد و منابع مالي آن از محل دريافت حق بيمه ها ، جرايم و هدايا و كمك ها مي باشد اضافه كرد: در حال حاضر بيش از 36 ميليون نفر از جمعيت كشور تحت پوشش اين سازمان مي باشند و مي طلبد كه آحاد مردم و مسئولين با حمايت هاي خود به گونه اي عمل نمايند كه اين صندوق با بحران مالي مواجه نگردد.

آحاد مردم و مسئولين با حمايت هاي خود اين صندوق را با بحران مالي مواجه نکنند

این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه متقاضيان دريافت صدور پروانه ساختماني به معرفي سازمان تامين اجتماعي نیاز ندارند گفت : در اجراي بند 89 ماده واحده قانون بودجه سال 92 كل كشور از یکم تیر امسال تا  پايان اسفند ماه سال جاري ، اين قبيل افراد جهت دريافت مجوز نياز به معرفي به سازمان تامين اجتماعي ندارند.

وي ادامه داد: از ابتداي سال 92 تا پايان خرداد ماه مبلغ 7.5 ميليارد تومان در قالب تعهدات كوتاه مدت ( بيمه بيكاري ، درمان و كمك ها ) و مبلغ 99 ميليارد تومان نيز در قالب تعهدات بلند مدت ( پرداخت حقوق مستمري بگيران و بازماندگان ) در استان مركزي پرداخت شده است و در امد  تامين اجتماعي استان مركزي در سال 91 مبلغ 472 ميليارد تومان و هزينه هاي ان به مبلغ 479 ميليارد تومان بالغ گرديده است كه كسري اين مبلغ از محل سرمايه گذاريهاي سازمان در صنايع كشور تامين شده است.

متقاضيان دريافت صدور پروانه ساختماني به معرفي سازمان تامين اجتماعي نیاز ندارند

وي درادامه  گفت : با توجه به حجم زياد مراجعين سازمان تامين اجتماعي به شعب جهت دريافت خدمات توجه به ارايه خدمات الكترونيكي و كاهش مراجعين سازمان تامين اجتماعي برنامه هاي متعددي را در دستور كار قرار داده و تعدادي از اين خدمات در حال حاضر در پايگاه اطلاع رساني تامين  از قبيل مشاهده سوابق ، دريافت فيش حقوقي مستمري بگيران و .... تعبيه شده است.

طهماسبي در پايان افزود: از ديگر اقدامات مهم اين اداره كل تعامل با انجمن صنفي كارگران ساختماني استان بوده كه هدف از اين ارتباط احقاق حقوق اين قشر زحمتكش و شناسايي و معرفي كارگران شاغل در بخش صنعت ساختمان جهت دريافت خدمات بيمه اي مي باشد كه در حال حاضر اين كار به نحو مطلوب در حال انجام مي باشد.

 

کد خبر 2104069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha