۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۱

هوای 78 درصد روزهای امسال پایتخت در شرایط مطلوب بود

هوای 78 درصد روزهای امسال پایتخت در شرایط مطلوب بود

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در سال جاری تا کنون در پایتخت 78 درصد روزها در شرایط مطلوب (سالم و پاک) بوده است افزود: این در حالی است که در سال 1390 یعنی پیش از اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا تنها 36 درصد از روزها در شرایط مطلوب بوده اند.

علی محمد شاعری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: سال گذشته از ابتدای سال تا دوم مردادماه یعنی در مدت مشابه 62 درصد روزها در شرایط مطلوب بوده اند.

به گفته وی، امسال از ابتدای سال تاکنون تنها 22 درصد روزها در پایتخت در شرایط ناسالم قرار داشته اند.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست علت اساسی این روند بهبود وضعیت هوای تهران را اجرای بندهای طرح جامع کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: بهبود حمل و نقل و ترافیک، بهبود کیفیت سوخت و خودرو، کاهش صنایع آلاینده، مقابله با خودروهای دودزا، معاینه دقیق تر فنی خودروها، همکاری مردم، بهبود مدیریت عمران شهری ، توسعه فضای سبز، اجرای دقیق تر مقررات و ضوابط راهنمایی و رانندگی از مهمترین عواملی بود که در بهبود هوای پایتخت در سال جاری نقش موثری داشته است.

شاعری اظهار داشت: با اغاز  عملیاتی شدن طرح جامع کاهش آلودگی هوا از اواخر سال 1390 به تدریج شاهد بهبود نسبی هوای شهر تهران هستیم اما با توجه به اینکه همچنان 22 درصد از روزها در شرایط نامطلوب بوده و حتی یک روز هم قرار داشتن در شرایط نامطلوب برای مردم زیان آور است . همه باید با وظایف ملی خود آشنا شویم و به آنها عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در این میان سازمانها و وزارتخانه های دولتی، خودروسازان، تولید کنندگان سوخت و صنعتگران اطراف شهرهای بزرگ وظیفه مهمتری دارند یادآور شد: طی دو سال گذشته 45 درصد صنایع آلاینده کاهش داشته، بیش از 50 درصد از خودروها به استاندارد یورو 4 رسیده است، از 8 پالایشگاه کشور در حال حاضر 4 پالایشگاه سوخت یورو 4 (حدود 22 میلیون لیتر در روز) تولید می کنند. سرانه فضای سبز طی این دو سال سالانه حدود یک میلیون متر مربع افزایش یافته و برخورد با خودروهای دودزا و خودروهای دارای نقص فنی به صورت جدی تر اعمال شده است.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست در پایان از همه مردم و مسئولان درخواست کرد با ادامه اجرای تعهدات طرح جامع کاهش آلودگی هوا کمک کنند تا در آینده نزدیک شاهد مطلوب شدن وضعیت 22  درصد روزهای نامطلوب از نظر هوا در پایتخت باشیم.

کد خبر 2104460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha