۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۳۷

حجت الاسلام میرعمادی تاکید کرد؛

اقدام خصمانه اتحادیه اروپا سند حقانیت راه حزب الله/ حکومتداری امام علی الگوی دولتمردان باشد

اقدام خصمانه اتحادیه اروپا سند حقانیت راه حزب الله/ حکومتداری امام علی الگوی دولتمردان باشد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به اقدام خصمانه اتحادیه اروپا در قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در فهرست گروههای تروریستی اشاره کرد و این اقدام را سندی بر حقانیت راه حزب الله لبنان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: رعایت تقوا پنج اثر مهم و تاثیر گذار در زندگی انسان دارد.

وی پنج آثر مهم رعایت تقوا را رهایی از غم و اندوه، افزایش روزی، حل مشکلات، پاک شدن گناهان و برخورداری از محبت و اجر الهی دانست.

شبهای قدر فصل برداشت محصول ماه مبارک رمضان است

خطیب جمعه خرم آباد همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن شبهای قدر عنوان کرد: شبهای قدر فصل برداشت محصول ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام میرعمادی شبهای قدر را نقطه اوج ماه مبارک رمضان و فرصت طلایی برای استجابت دعا و رسیدن به مقام قرب الهی دانست و گفت: عظمت و اهمیت شب قدر نامعلوم است به طوریکه معرفت و عقل زمینی ما انسانها عظمت این شبها را درک نمی کند.

وی با بیان اینکه در شبهای قدر عظمت خداوند هر سوی انسان را احاطه می کند تصریح کرد: در این راستا باید از فرصت شبهای قدر برای عبادت، تلاوت قرآن، ذکر و نماز استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه شب قدر شب استغفار، مناجات، قرآن سر گرفتن و گریه و اشک است ادامه داد: از این فرصت باید استفاده کنیم تا از آتش جهنم نجات یابیم و از رستگاران باشیم.

اسما نیکوی الهی در حضرت علی(ع) تجلی پیدا کرده است

حجت الاسلام میرعمادی  در بخش دیگری از سخنان خود به شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) و ابعاد شخصیتی این امام بزرگوار اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) شخصیتی بسیار والا دارد به گونه ای که خداوند در قرآن آیات فراوانی در مدح این امام همام نازل کرده است.

وی با بیان اینکه اسما نیکوی الهی در حضرت علی(ع) تجلی پیدا کرده است ادامه داد: حضرت علی(ع) مشتق از اعلی بوده و مظهر عدالت، حکمت، شجاعت، سخاوت، عبادت و ... است.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه حضرت علی(ع) در اتصال به ارزشهای الهی تک است افزود: در شرایط امروز جامعه باید دو بعد از ابعاد شخصیتی حضرت علی(ع) را مدنظر قرار دهیم.

حجت الاسلام میرعمادی توجه به الگوهای رفتاری حضرت علی(ع) را یکی از نکات مهمی دانست که باید به آن توجه شود و افزود: ما باید توجه کنیم که حضرت علی(ع) با دیگران، همسایه، فقرا و ... چگونه رفتار می کرده است.

نگاه حضرت علی(ع) به حکومت داری نگاهی الهی بوده است

وی همچنین توجه به الگوهای حکومتی حضرت علی(ع) را بعد دیگری دانست که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد و ادامه داد: امسال ماه مبارک رمضان و شهادت حضرت علی(ع) مصادف با جابجایی دولت است که باید الگوهای حکومتی امام علی(ع) مدنظر دولتمردان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه نگاه حضرت علی(ع) به حکومت داری نگاهی دنیا مدارانه نبوده بلکه نگاهی الهی بوده است افزود: حضرت علی حکومت را برای عدالت، اجرای احکام نورانی اسلام می خواسته است.

حجت الاسلام میرعمادی تصریح کرد: حضرت علی(ع) برای حکومت خود اصولی را مدنظر قرار داد و کارگزاران، دولتمردان و وزرا را از روی این اصول انتخاب می کرد.

وی این اصول را صداقت، حق محوری، قانون گرایی، انضباط کاری، شایسته سالاری، ساده زیستی و امانت داری برشمرد.

نماز جمعه دریای بی کران معنویت

خطیب جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به 5 مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این روز به عنوان روز نماز جمعه نامگذاری شده است.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه نماز جمعه دریای بی کران معنویت و اوج خشوع و بندگی است تصریح کرد: نماز جمعه صف عبادت، وحدت، اتحاد، سیاست و تدبیر است و اهمیت فوق العاده ای دارد.

وی از نماز جمعه به عنوان صف خنثی سازی توطئه های دشمنان یاد کرد و افزود: نماز جمعه پایگاه ولایت و رهبری و صف تجدید میثاق با ولایت محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه قدر نماز جمعه را باید بدانیم چرا که آثار و برکات فردی و اجتماعی فراوانی دارد ادامه داد: نماز جمعه های لرستان به ویژه خرم آباد از نماز جمعه های باشکوه و برتر کشور است.

حجت الاسلام میرعمادی بیان داشت: حضور تک تک مردم ولایتمدار لرستان در نماز دشمن شکن جمعه گویای این است که این مردم دلهایشان را به نماز جمعه صفا و نورانیت می بخشند.

اتحادیه اروپا نمی تواند از محبوبیت حزب الله لبنان بکاهد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام خصمانه اتحادیه اروپا در قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در فهرست گروههای تروریستی اشاره کرد و بیان داشت: این اقدام خصمانه تحت فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

خطیب جمعه خرم آباد این اقدام اتحادیه آمریکا را در راستای حفظ رژیم منحط صهیونیستی دانست و گفت: در این راستا دنیا باید بداند این عمل نه تنها از عظمت حزب الله لبنان کم نکرده بلکه محبوبیت حزب الله را بیشتر کرده است.

حجت الاسلام میرعمادی همچنین با تاکید بر اینکه این اقدام اتحادیه اروپا سندی بر حقانیت راه حزب الله لبنان است ادامه داد: مسلمانان حزب الله و سید حسن نصرالله را دوست دارند و اروپا بداند که با این گونه کارها نمی تواند حزب الله لبنان را از پای درآورد.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید بداند که حزب الله لبنان همچون گذشته خاری در چشم صهیونیستها باقی خواهد ماند چرا که راه حزب الله راه خداست و دفاع و ایستادگی از حزب الله دفاع از اسلام و اهل بیت است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ما این تصمیم سیاسی و خصمانه اتحادیه اروپا را محکوم می کنیم و مصرانه می خواهیم که دست از این برخوردهای سیاسی دوگانه و غلط دست بردارند ادامه داد: در غیر اینصورت عقوبت این کار متوجه اتحادیه اروپا خواهد شد.

کد خبر 2104566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha