۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۰۰

حجت الاسلام عابديني:

امام جمعه تيتكانلو تا پايان ماه رمضان معرفي مي شود

امام جمعه تيتكانلو تا پايان ماه رمضان معرفي مي شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: نخستين امام جمعه شهر تيتكانلو از توابع شهرستان فاروج تا پايان ماه مبارك رمضان معرفي خواهد شد.

حجت الاسلام حسین عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر، به مناسبت پنجم مرداد و سالگرد اقامه اولين نماز جمعه كشور به امامت آيت‌الله سيدمحمود طالقاني، عنوان كرد: در حال حاضر در خراسان شمالي، نماز باصلابت جمعه در چهارده نقطه شهري برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه علاوه بر اين سه شهر دیگر در استان نیز متقاضی برپایی نماز جمعه هستند، اظهار داشت: در صورتي كه زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری نماز جمعه در این شهرها تامین شود، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی نسبت به معرفی امام جمعه اقدام خواهد کرد.

حجت الاسلام عابديني اضافه كرد: هم اکنون شهرهای تیتکانلو در شهرستان فاروج، حصارگرمخان در شهرستان بجنورد و غلامان در شهرستان جديد التاسيس راز و جرگلان متقاضی برگزاری نماز جمعه هستند.

اين مسئول گفت: در حال حاضر در شهر تيتكانلو از توابع شهرستان فاروج، مقدمات برگزاري نماز جمعه فراهم شده و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی نيز در پي بررسي به منظور انتصاب نخستين امام جمعه اين شهر است.

حجت الاسلام عابديني عنوان كرد: به احتمال زياد تا پايان ماه مبارك رمضان سال جاري، نخستين امام جمعه تيتكانلو هم معرفي مي شود و به اين ترتيب تعداد نقاط شهري خراسان شمالي كه در آنها نماز جمعه برگزار مي شود؛ به پانزده شهر خواهد رسيد.

به گفته وي اگر شهرهاي حصار گرمخان در شهرستان بجنورد و غلامان در شهرستان راز و جرگلان نيز مقدمات لازم را فراهم كنند اين شورا نسبت به معرفي امام جمعه در اين شهرها اقدام خواهد نمود.

حجت الاسلام عابديني با بيان اينكه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی از سه سال پیش از خراسان بزرگ منفک شده است، افزود: اين شورا در طول این مدت برای شهرهای فاروج، قاضی، راز و جرگلان، بجنورد، پیش قلعه، آشخانه و درق امام جمعه جدید معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیتکانلو یکی از شهرهای شهرستان فاروج از توابع خراسان‌شمالی محسوب مي شود كه با چهار هزار نفر جمعيت در هشتم آبان‌ماه سال 1388 از موقعیت روستایی به شهری ارتقاء پیدا کرد.

نخستين نماز جمعه كشور در پنجم مرداد ماه سال 58 به امامت آيت‌الله سيد محمود طالقاني در تهران اقامه شد.

 

کد خبر 2104733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha