۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۱۱

صالحی در گفتگو با مهر:

راه‌اندازی دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشکده پیراپزشکی همدان مشروط به داشتن استادیار است

راه‌اندازی دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشکده پیراپزشکی همدان مشروط به داشتن استادیار است

همدان – خبرگزاری مهر: رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: راه‌اندازی دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان مشروط به داشتن استادیار شده است.

ایرج صالحی در گفتگو با مهر افزود: در دانشکده پیراپزشکی فضای فیزیکی، لابراتور و آموزشی مناسبی برای راه‌اندازی دوره‌های تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

رئیس دانشکده پیراپزشکی همدان، ابراز امیدواری کرد: با فارغ التحصیل شدن دو نفر از مربیان این دانشکده که مشغول به تحصیل در دوره دکتری هستند مشکل جذب استادیار برای راه‌اندازی دوره‌های تحصیلات تکمیلی  مرتفع شود.

اهداف بلند مدت دانشکده پیراپزشکی در مسیر جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی است

صالحی، اهداف بلند مدت دانشکده پیراپزشکی را در مسیر جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانست و افزود: ارتقا فضای فیزیکی، بهبود کیفیت شرایط آموزش بالینی و تکمیل کادر هیئت علمی گروه‌ها از دیگر اهداف این دانشکده است.

صالحی اظهار داشت: در صورت تکمیل اعضاي هیئت علمی، دانشجویان کارشناسی ارشد رشته اتاق عمل و کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی در این دانشکده پذیرش می‌شوند.

بیشتر دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده پیراپزشکی خانم‌ها هستند

وی گفت: بیشتر دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده پیراپزشکی خانم‌ها هستند که همین ترکیب جنسیتی جوابگوي بازار کار است و از لحاظ جنسیتی مازاد نیرو وجود ندارد.

وی به تشریح اقدامات انجام شده در راستای بهبود کیفیت آموزش بالینی پرداخت و گفت: برای رفع مشکلات کارآموزی دانشجویان علوم آزمایشگاهی، دو نفر فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد به عنوان متعهد به خدمت و یک کارشناس به عنوان مربی بالینی جذب و برای رفع مشکلات گروه رادیولوژی نیز یک کارشناس ارشد به عنوان متعهد به خدمت جذب و یک دانشجوی دکتری نیز بورس شده است.

دانشکده پیراپزشکی به سمت بهبود کیفیت آموزش بالینی شتاب گرفته است

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشکده به سمت بهبود کیفیت آموزش بالینی شتاب گرفته است، افزود: در گذشته دانشجویان رشته هوشبری و علوم آزمایشگاهی در اتاق بالینی بدون مربی آموزش مي‌ديدند اما اکنون با جذب سه مربی این مشکلات مرتفع شده است.

صالحی در خصوص رفع مشکلات رشته کتابداری نيز اظهار داشت: تاکنون در رشته کتابداری دو دانشجوی دکتری بورس شده‌اند و امیدواریم با جذب دانشجویان کارشناسی ارشد بتوانیم گروه فعال و قابل قبولی را در دانشکده تحت عنوان کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی داشته باشیم.

راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی در نهاوند محیط بیمارستان‌های این شهرستان را آموزشی کرده است

وی در خصوص راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی در شهرستان نهاوند نيز بیان کرد: راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی در نهاوند علاوه بر ارتقا فرهنگی، محیط بیمارستان‌های این شهرستان را آموزشی کرده است.

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه افزود: دانشکده پیراپزشکی نهاوند در رشته­هاي اتاق عمل و فوریت‌هاي پزشكي دانشجو دارد.

صالحی ابراز امیدواری کرد كه با احداث بیمارستان 160 تختخوابی جدید در شهرستان نهاوند فضای آموزشی دانشجویان گسترده‌ترشده و این بیمارستان پتانسیل خوبی برای جذب دانشجویان جدید علوم پزشکی خواهد بود.

صالحی همچنین با اشاره به وظایف گوناگون دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: آگاه کردن مردم جامعه از وظایف واقعی دانشگاه علوم پزشکی است چرا که هنوز فرق بین دانشگاه علوم پزشکی و سایر دانشگاه‌ها در جامعه مشخص نشده است.

کد خبر 2104742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha