۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۳

رضائی مطرح کرد:

تبرئه قاتل نوجوان 17 ساله سیاه پوست در دادگاه فلوریدا نشان دهنده عمق تفکرات نژادپرستی است

تبرئه قاتل نوجوان 17 ساله سیاه پوست در دادگاه فلوریدا نشان دهنده عمق تفکرات نژادپرستی است

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی سپاه استان بوشهر گفت: تبرئه قاتل نوجوان 17 ساله سیاه پوست در دادگاه فلوریدا نشان دهنده عمق تفکرات نژاد پرستی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضایی در ارتباط با دلایل فراگیر شدن تظاهرات در آمریکا در خصوص حکم تبرئه قاتل نوجوان 17 ساله سیاه پوست در دادگاه فلوریدا، گفت: با توجه به اینکه آمریکا در دنیای امروز با استفاده از شبکه های خبر پراکنی آمریکایی – صهیونیستی به دروغ در راستای رسیدن به خواسته‌های خود و تطهیر چهره خبیثانه اش شعار حقوق بشری سر می‌دهد ولی در عمل برای آن ارزشی قائل نیست، این تناقض امروزه برای مردم دنیا و حتی مردم آمریکا که شدیدا تحت بمباران خبری این شبکه ها هستند روشن شده است.

وی ادامه داد: مردم آمریکا که امروز در کشور خود بوسیله نهاد ها و سازمان های گوناگون کشورشان تحت شدید ترین فشار ها قرار دارند از هر فرصتی برای اعتراض و رساندن صدای خود به گوش جهانیان استفاده می کنند.

رضائی در ادامه تاکید کرد: این حکم دادگاه نشان دهنده عمق تفکرات نژاد پرستی در کشور و دولتی است که خود را به دروغ مهد آزادی و برابری می خواند ولی برای جان یک انسان هیچ ارزشی قائل نیستند.

معاون سیاسی سپاه استان بوشهر در پاسخ به این سوال که آیا مردم آمریکا از وضعیت حقوق بشر حاکم بر جامعه و تبعیض نژادی، معترض هستند یا خیر، گفت: بله البته مسائل دیگری هم وجود دارد که وضعیت حقوق بشر تنها یک جنبه از آن است.

وی برای درک بهتر این موضوع اشاره به آن داشت که توجهی به آمار و ارقام موجود از میزان زندانیان رنگین پوست حاضر در زندان‌های آمریکا به نسبت جمعیت سفید پوست داشته باشید که این مهم نتیجه تبعیض در سیستم آموزشی آمریکا و دسترسی کمتر سیاه پوستان به سیستم‌های آموزشی و فرصت‌های شغلی و ...است که منتج به این شده است.

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر زمینه‌های اجتماعی شکل‌گیری این قبیل جنبش‌ها در این چند سال اخیر آمریکا گفت: شاید مهمترین زمینه شکل‌گیری این جنبش‌ها، افزایش رسانه‌های گروهی که بر خلاف مسیر مسلط رسانه‌ای ایالات متحده هستند، باشد که به دنبال آگاه‌سازی و جریان آزاد اطلاعات در جامعه آمریکا هستند.

وی در پایان گفت: در گذشته نه چندان دور، فقط دسترسی به رسانه‌های هژمونیک و کنترل شده برای مردم آمریکا ممکن بود اما امروزه با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، کانال‌های موازی جریان مسلط و متعددی برای گزارش‌گیری مردم و مطلع شدنشان وجود دارد، که دیگر تام و تمام در کنترل دولت نیستند و اخبار و گزارش‌ها با سرعت بالایی به اطلاع عموم مردم آمریکا می‌رسد و آن‌ها را تشویق و ترغیب به تظاهرات خیابانی و جنبش های اجتماعی می‌کنند.

کد خبر 2104884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha