۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۰

حجت الاسلام عیسی زاده در گفتگو با مهر:

توبه از گناهانی که دعاهایمان را حبس کرده در شب قدر فراموش نشود

توبه از گناهانی که دعاهایمان را حبس کرده در شب قدر فراموش نشود

قم - خبرگزاری مهر: مدیر گروه فرهنگ نامه مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: شب قدر، شب تصمیم گیری های بزرگ است و توبه بهترین راه است تا گناهانی که جلوی اجابت دعاها را گرفته اند، بخشیده شود.

حجت الاسلام عیسی عیسی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک به مناسبت فراسیدن لیالی قدر اظهار داشت: در این شب ها خوب است که آینده ارزشمند را طلب کنیم و با توبه از خداوند بخواهیم گناهانی که دعای ما را حبس کرده اند را ببخشد.

وی بیان داشت: خداوند خطاب به رسول گرامی اسلام می فرماید که نمی دانی ارزش شب های قدر چقدر است؛ این موضوع نشان می دهد که این شب آن قدر عظمت دارد که خداوند به پیامبر خدا (ص) با آن همه عظمت و شخصیت هستی می گوید که ارزش شب های قدر را نمی دانی.

مدیر گروه فرهنگ نامه مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم عنوان کرد: با اشاره به آیه "لیله القدر خیر من الف شهر" یادآور شد: این شب از هزار ماه برتر است و می توان گفت که به طور میانگین با طول عمر یک انسان برابر می کند.

حجت الاسلام عیسی زاده تصریح کرد: دعا، مناجات، خواندن قرآن و نماز و همچنین گریه و ناله برای پاک شدن از گناهان در توجه به این شب مهم است انجام شود تا بتوان توفیق عنایات خداوند را کسب کرد  و ذخیره ای برای خودمان در شب های تنهای مان داشته باشیم.

وی در ادامه ابراز کرد: یک اتفاق عجیب در این شب این است که در چنین شبی یکی از بزرگ ترین فرشتگان الهی به همراه سایر فرشتگان بر زمین نازل می شود که در هیچ شب دیگری این اتفاق رخ نمی دهد.

مدیر گروه فرهنگ نامه مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم یادآور شد: در گذشته "روح" و "ملائکه" بر پیامبر گرامی اسلام نازل می شد و مقدراتی را به رسول خدا اعلام می کرد و در حال حاضر این فرشتگان بر حضرت ولی عصر (عج) نازل می شود.

وی بیان کرد: این بسیار مهم است که انسان با چنین شبی که این گونه عظمت و مقام دارد روبه رو می شود که بسیاری از اولیای خدا آرزوی زنده بودن و استفاده کردن و درک این شب را دارند و این شب توفیقی از سوی خداوند برای کسانی است که در این شب زنده هستند و آن را درک می کنند.

مدیر گروه فرهنگ نامه مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم عنوان کرد: مهم ترین مسئله ای که انسان باید برای درک بهتر این شب ها به آن توجه کند، طهارت است که بهترین راه آن نیز توبه است؛ این که انسان تصمیم بگیرد به گذشته نادرست خود برنگردد و راه خدا را در پیش گیرد.

وی افزود: برای درک شب های قدر باید از محضر قرآن کریم استفاه کرد و این که خداوند چه اطلاعاتی در رابطه با این شب به انسان ها می دهد و اگر این گونه عمل کنیم به یقین ارزش آن را بهتر و بیشتر از گذشته درک می کنیم.

حجت الاسلام عیسی زاده ادامه داد: یکی از این گناهان حق الناس است و باید تصمیم بگیریم که دین مالی و معنوی خود را ادا کنیم تا بتوانیم پاک شویم چرا که بدون طهارت نمی توانیم از این شب ها فیوضات کسب کنیم.

کد خبر 2105140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha