۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۳۲

عاشوری:

یک میلیارد ریال برای پر کردن اوغات فراغت دانش‌آموزان محروم استان مرکزی تعلق گرفت

یک میلیارد ریال برای پر کردن اوغات فراغت دانش‌آموزان محروم استان مرکزی  تعلق گرفت

اراک - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی گفت: یک میلیارد ریال برای پر کردن اوغات فراغت دانش‌آموزان مناطق و شهرستان‌های محروم استان مرکزی تعلق گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا عاشوری ظهر روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از موضوعات مهم در امر آموزش و پرورش است و هرسال این موضوع مطرح و برنامه هايی در نظر گرفته می شود ولی بهتر است از تجربیات گذشته در جهت بهبود برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان استفاده گردد.

وی افزود : استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در استان و جلب مشارکت فنی و حرفه ای و صنایع دستی و خیرین وهمکاری آنها با آموزش و پرورش از راهکارهای موثر در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان خواهد بود.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی از فعالیت 195پایگاه اوقات فراغت دانش آموزان در این استان طی سال جاری خبر داد. و گفت: اوقات فراغت از مهمترین بخش های زندگی افراد به ویژه نوجوانان و جوانان بشمار می رود که باید برای بهینه سازی این اوقات برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد.

فعالیت 195پایگاه اوقات فراغت دانش آموزان در این استان طی سال جاری

حسن سروش با اشاره به فعالیت ۱۷۵ پایگاه اوقات فراغت در سطح استان مرکزی در سال گذشته، اظهار داشت: امسال با توجه به استقبال خوب دانش آموزان از طرح های اوقات فراغت، ۱۹۵ پایگاه در سطح استان دایر هستند که پیش بینی می شود بالغ بر ۳۸ هزار دانش آموز در این پایگاه ها ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در این پایگاه ها ۱۰۸ ساعت آموزش خواهند دید ادامه داد: در این پایگاه ها ۱۲۶۰ مربی، ۳ روز در هفته و روزی ۶ ساعت به دانش آموزان در زمینه های مختلف آموزش خواهند داد.

سروش اعتبار لازم برای برگزاری این کلاس ها را ۸۰۰میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ۶۵ درصد این مبلغ طبق پیش بینی های انجام شده از طریق خودیاری دانش آموزان، 22.5درصد هم از محل اعتبارات آموزش و پرورش و 13.5درصد معادل ۱۰۰میلیون تومان هم از محل اعتبارات شورای آموزش و پرروش تامین خواهد شد.

رسیدگی به  اوقات فراغت دانش آموزان را از دغدغه های اصلی آموزش و پرورش

سیف ا…کریم زاده مدیر کل آموزش و پرروش استان مرکزی نیز رسیدگی به اوقات فراغت دانش آموزان را از دغدغه های اصلی آموزش و پرورش و خانواده ها در فصل تابستان عنوان کرد و اظهار داشت: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در راستای استعدادیابی، افزایش سطح یادگیری آنها و بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان از اولویت های آموزش و پرورش استان مرکزی در تابستان بشمار می رود.

گفتنی است در این جلسه اختصاص ۱۰۰میلیون تومان از اعتبارات شورای آموزش و پرورش استان جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و اختصاص ۸۰ میلیون تومان از همین اعتبارات جهت تجهیز فضاهای ورزشی مدارس استان با توجه به کمبود اعتبار ۴۰۰میلیون تومانی در این زمینه تصویب شد.

همچنین اجرای طرح کیف در مدرسه از ابتدای سال تحصیلی جاری به صورت آزمایشی در یک مدرسه از هر منطقه آموزش و پرورش استان مرکزی و بین یک تا۵ کلاس در این مدارس از دیگر مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی بشمار می رود.

کد خبر 2105180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha