۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۳۴

آیت الله غروی عنوان کرد:

نفوذ صهیونیست‌ها در اتحادیه اروپا/ دشمنان وجهه بین‌المللی حزب الله را هدف قرار داده‌اند

نفوذ صهیونیست‌ها در اتحادیه اروپا/ دشمنان وجهه بین‌المللی حزب الله را هدف قرار داده‌اند

قم - خبرگزاری مهر: عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به نفوذ رژیم صهیونیستی در دولت های اروپایی، تاکید کرد: مسلمانان و دولت‌های اسلامی باید فریاد حمایت از حزب‌الله را سر دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید محمد غروی، با محکومیت اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن شاخه نظامی حزب‌الله در لیست گروه‌‌های تروریستی، اظهار داشت: این اقدام حاکی از نفوذ محسوس رژیم صهیونیستی در دولت‌های اروپایی است.

وی به تشریح عوامل این اقدام نابخردانه اتحادیه اروپا پرداخت و تصریح کرد: پیروزی‌های مداوم حزب‌الله در لبنان، فلسطین و سوریه، دشمن را نگران کرد.

نقش موثر حزب‌الله در آزادی القُصیر

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به دلاوری‌های نیروهای حزب الله در سوریه، ابراز داشت: مردان سید حسن نصرالله در آزادی شهر القُصیر که از استراتژیک‌ترین مناطق سوریه است، نقش بسیار فعالی داشتند.

آیت‌الله غروی خاطرنشان کرد: پیروزی‌های حزب‌الله در سوریه دشمنان و تکفیری‌ها را غافلگیر کرده است و به همین دلیل اتحادیه اروپا به اقداماتی نظیر قرار دادن شاخه نظامی این جنبش مقتدر در لیست گروه های تروریستی روی آورد.

وی با اشاره به حمایت قدرت‌های جهانی از تکفیری‌ها و دشمنان ملت سوریه، ابراز داشت: آمریکا و کشورهای اروپایی به همراه کشورهای مرتجع عربی، امکانات، سلاح و منابع مالی را از طریق ترکیه برای دشمنان ملت سوریه فراهم کردند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر این که دشمنان انتظار سقوط دولت بشار اسد را در اوایل حمله به این کشور داشتند، تصریح کرد: تاکنون این اتفاق به دلیل حمایت برخی کشورهای دوست و نقش فعال حزب الله رخ نداده است.

آیت الله غروی با اشاره به این که دشمن از ترس قدرت روز افزون حزب الله به مقابله با این جنبش مقتدر می پردازد، خاطرنشان کرد: دشمنان احساس کردند قدرت حزب الله مانع از تسلط آن ها بر سوریه، فلسطین و لبنان شده است که نگرانی خود را با قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در لیست گروه های تروریستی نشان دادند.

اقدام اتحادیه اروپا تعجب برانگیز است

وی با ابراز تعجب از این که حزب الله بدون انجام یک اقدام تروریستی، در لیست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد، گفت: این مسئله به هیچ عنوان قابل فهم نیست؛ چرا که این جنبش شیعی تاکنون یک اقدام تروریستی هم انجام نداده است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که جای سوال دارد که معارضان دولت سوریه با انجام جنایت‌های وحشیانه مورد حمایت قرار می‌گیرند، اما حزب الله در لیست گروه های تروریستی قرار می گیرد، ابراز داشت: پیروزی در جنگ 33 روزه، آزادی جنوب لبنان و نقش فعال حزب الله در سوریه، معادلات دشمن را برهم زد.

دشمنان وجهه بین المللی حزب الله را هدف قرار داده‌اند

آیت الله غروی با تاکید بر لزوم هوشیاری مسلمانان در برابر توطئه های دشمنان، گفت: دشمن می‌خواهد با از بین بردن وجهه حزب الله، این جنبش را در فضای بین الملل مورد تخریب قرار دهد.

وی با بیان این که دولت های منطقه و کشورهای بانفوذ باید با اقدامات دیپلماتیک سعی کنند نام حزب الله از لیست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا خارج شود، تصریح کرد: بعید نیست با این اقدام اتحادیه اروپا، برخی معارضان حزب الله در لبنان، به دنبال فتنه گری باشند و این جنبش مردمی و مقتدر را به اقدامات تروریستی متهم کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان ضمن درخواست از حضور ملت های مسلمان و آزاده جهان برای حضور در راهپیمایی روز قدس و دفاع از آرمان مقاومت، ابراز امیدواری کرد: در این روز شاهد حرکت وسیع و گسترده درمحکومیت اقدام اتحادیه اروپا باشیم.

کد خبر 2105227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha