۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۳۷

روپرشت پولنز:

ریاست جمهوری روحانی؛ فرصت جدیدی برای حل دیپلماتیک مسئله هسته ای/ اوباما به وعده های خود عمل کند

 ریاست جمهوری روحانی؛ فرصت جدیدی برای حل دیپلماتیک مسئله هسته ای/ اوباما به وعده های خود عمل کند

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان با تاکید بر اینکه با روی کار آمدن حسن روحانی یک پنجره فرصت جدید برای حل دیپلماتیک مناقشات هسته ای ایران گشوده خواهد شد، بر مذاکرات مستقیم تهران-واشنگتن تاکید کرده و ابراز امیدواری کرد که اوباما به وعده های خود در قبال ایران عمل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "روپرشت پولنز"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی در پارلمان آلمان در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" در آستانه آغاز دوران ریاست جمهوری "حسن روحانی" اظهار داشت که با روی کار آمدن وی یک پنجره فرصت برای حل دیپلماتیک مناقشات هسته ای با ایران گشوده خواهد شد.

"پولنز"، حسن روحانی را به عنوان فردی باهوش و با اعتبار خوب ارزیابی کرده که به دستیابی به سلاح هسته‏‏‎ای هیچ علاقه ای ندارد.

وی در عین حال خاطر نشان کرد که این روحانی میانه رو به مسئله غنی سازی اورانیوم پایبند خواهد ماند، بنابراین غرب باید به دنبال کنترل و دادن تضمینهایی به ایران باشد تا اطمینان حاصل کند که تهران در چهارچوب قرارداد ان پی تی باقی خواهد ماند. 

حسین موسویان، از اعضای سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران نیز در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه"، حسن روحانی را یک رئیس جمهوری قدرتمند ارزیابی کرده و اظهار داشته است که در مذاکرات هسته ای آتی شانس خوبی برای دستیابی به یک راه حل قطعی وجود خواهد داشت اگر توافق منصفانه ای به دست آید.

پولنز و موسویان هر دو بر مذاکرات مستقیم بین ایران و ایالات متحده تاکید داشته و رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان در این راستا اظهار داشت که مسئله مناقشات هسته ای ایران با غرب نتیجه مناسبات نامشخص بین تهران و واشنگتن است. من مذاکرات مستقیم بین این دو کشور را اجتناب ناپذیر دانسته و آرزو می کنم که رئیس جمهوری آمریکا به وعده های خود مبنی بر اینکه دست خود را به سوی ایران دراز می کند عمل کند.

وزارت خارجه آلمان همچنین از شرکت سفیر و یا کاردار آلمان در مراسم تحلیف حسن روحانی خبر داده است. 

کد خبر 2105701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha