۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۴

یک قهرمان دیگر به استفاده از مواد نیروزا اعتراف کرد

یک قهرمان دیگر به استفاده از مواد نیروزا اعتراف کرد

دوچرخه سوار سرشناس و پیشین آلمان‌ها به دوپینگ متوالی خود در تورهای مختلف اعتراف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اریک زابل دوچرخه سوار ۴۳ ساله آلمانی که ۱۲ مرحله پيشتازي در رقابتهاي توردوفرانس را در كارنامه دارد و در مسابقات وئلتا اسپانا(تور اسپانيا) نيز موفق به فتح هشت مرحله شده است اعتراف کرد در دوران قهرمانی خود از مواد نیروزا استفاده می‌کرده است.

روزنامه آلماني "زود دويچه" سايتون با انتشار مطلبی گزارش داد كه این رکابزن در بين سال‌هاي ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۳ از داروهاي غير مجاز و روش هاي غير قانوني استفاده كرده است. زابل به این روزنامه گفت: چندين سال دوپينگ مي‌كردم. ولي هرگز برنامه سازمان يافته‌اي براي اين كار نداشتم و هرگز از هيچ كارشناسي كمك نگرفتم. زابل اعتراف كرده است كه از دوپينگ خوني اپو و همچنين داروي كورتيزون استفاده كرده است.

وي در اين باره اضافه کرد: به عنوان يك دوچرخه سوار جوان واقعا به بزرگي اين كار فكر نمي‌كردم ، ولي خيلي خوب مي‌دانستم كه غير قانوني است و البته كسي هم مجبورم نمي‌كرد. با تصميم خودم دوپينگ مي‌كردم. مي‌خواستم زندگي رويايي‌ام را به عنوان يك دوچرخه سوار حرفه‌اي حفظ كنم. عاشق اين كار بودم و خودخواهي بر من غلبه كرد.

زابل يك هفته بعد از پايان رقابتهاي توردوفرانس و پس از گذشت كمتر از يك سال از اعتراف لانس آرمسترانگ به دوپينگ در جريان هفت دوره قهرماني در اين رقابتها، لب به اعتراف گشوده است. زابل در سال ۲۰۰۸ از دوچرخه‌سواري خداحافظي كرد.

کد خبر 2106203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha